هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود با «فرید زکریا» مجری شبکه سی ان ان تاکید کرد که جو بایدن همان مسیری را می‌رود که من در دوره قبلی رفتم. 

وی در مصاحبه با سی ان ان گفت: «چیزی که پیروزیهای بایدن در سه شنبه بزرگ نشان داد ایجاد نوعی ائتلاف است که من در سال ۲۰۱۶ درست کرده بودم.»

کلینتون افزود: «این یک ائتلاف گسترده است. بیشتر کارهایی که برای سه شنبه بزرگ نیاز بود را من انجام دادم و این روند تا آخر ادامه داشت. جوبایدن هم دقیقا همان کار را می‌کند، جمع کردن ائتلافی پر انرژی از رای دهندگان.»

براساس گزارش سی ان ان، بایدن که کمی از رقبا عقب افتاده بود در انتخابات سه شنبه بزرگ که هفته گذشته انجام شد همه را شگفت زده کرد و از «برنی سندرز» پیش افتاد. هیلاری کلینتون نیز در اولین سه شنبه بزرگ در ژوئن ۲۰۱۶ همین روند را مقابل سندرز تکرار کرده بود. 

هیلاری کلینتون که در نهایت رقابت را به «دونالد ترامپ» واگذار کرد در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر سندرز نامزد دموکراتها شود من قطعا از وی حمایت می‌کنم هرچند که مطمئن نیستم سندرز چنین درخواستی از من داشته باشد. با این حال وی گفت که جو بایدن احتمالا نامزد موثرتری برای دموکراتها خواهد بود.» 

وی اضافه کرد، همانطور که قبلا نیز گفته‌ام، فکر نمیکنم که سندرز قویترین نامزد دموکراتها در مقابل دونالد ترامپ باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.