فرانس پرس گزارش داد، همزمان با تشدید اقدامات کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، یک پرواز ویژه از این کشور امروز ده‌ها نفر از دیپلمات‌ها و سایر شهروندان خارجی را به فرودگاهی در شرق دور روسیه منتقل کرده است.

کارمندان بخش بهداشت کره شمالی با لباس‌های سفید حفاظتی ده‌ها نفر از مسافران را در فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ به صف کرده و درجه حرارت آنها را سنجیده و این افراد به فرودگاه ولادیووستوک، در شرق دور روسیه منتقل شدند.

کره شمالی قرنطینه یک ماهه برای دیپلمات‌های خارجی مستقر در پیونگ یانگ را در دوم مارس برداشت تا در صورت لزوم آنها بتوانند کشور را ترک کنند.

شبکه خبری سی. ان.ان نیز گزارش داده که برنامه‌ای با هدف خارج کردن ۶۰ دیپلمات خارجی از کره شمالی از جمله سوئیس، فرانسه و آلمان در حال انجام است.

کره شمالی کمپین مقابله با ویروس کرونا را مساله موجودیت ملی دانسته و از ورود توریست‌های خارجی جلوگیری کرده و در عین حال ترافیک مرزی با چین را متوقف کرده و در مرزهای ورودی دستگاه‌های نظارتی ایجاد کرده و تمامی کارمندان بخش سلامت و درمان را برای کنترل ساکنان و ایزوله کردن آنهایی که نشانه‌ها و علایمی از این ویروس دارند، بسیج کرده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند، کره شمالی به دلیل کمبود زیاد مواد دارویی و زیرساخت‌های ضعیف درمانی و از رده خارج، به شدت در مقابل بیماری‌های واگیردار، آسیب پذیر است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی می‌گویند، حدود ۷۰۰۰ شهروند کره شمالی قرنطینه شده‌اند که ۳۰۰۰ نفر از آنها در استانی هم مرز با چین هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.