ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ساعت ۲۴ روز گذشته به اتمام رسید که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ۹۲ هزار و و ۷۶۳ نفر در این پنج استان نام نویسی کرده‌اند.

محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - به ایسنا گفته که ظرفیت این مرحله از ثبت‌نام برای کل کشور ۲۰۰ هزار واحد است.

از ساعت ۱۰ امروز نیز ثبت‌نام در ۱۷ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان آغاز شده که تا ساعت ۲۴ فردا (۲۰ اسفند) ادامه خواهد داشت و متقاضیان برای نام‌نویسی می‌توانند به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.

هنوز نام‌نویسی در استان تهران و همچنین شهرهای جدید کل کشور صورت نگرفته و بنا به اعلام محمودزاده، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ اسفند) ثبت‌نام در استان تهران و شهرهای جدید کل کشور از جمله پردیس پرند و هشتگرد انجام می‌شود.

با احتساب تعداد متقاضیانی​ که تاکنون در پنج استان نام نویسی کرده‌اند می‌توان با یک حساب سر انگشتی تخمین زد در کل کشور بیش از ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند که تعداد متقاضیان حدود سه برابر ظرفیت این مرحله خواهد بود.

در مرحله قبل ثبت نام بر اساس ظرفیت تعداد واحدهای عرضه شده در شهرها بود اما در این مرحله تصمیم گرفته شد که از همه متقاضیان نام‌نویسی شود. این تصمیم پس از نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مردم با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، فارغ از برخورداری یا عدم برخورداری از اینترنت پرسرعت اتخاذ شد. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی آیتم‌های به مکانیزم افراد واجد شرایط اضافه کرد. به طور مثال تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج در انتخاب افراد در مرحله کنونی موثر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.