اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب در بیان مواضع هفتگی با اشاره به درگذشت فاطمه رهبر اظهار داشت: این بانوی فرهیخته نمونه‌ای از زنان زینب گونه ایران اسلامی بود که در دوران عمر پربرکت خود، در سنگرهای مجلس، کمیته امداد امام، صدا و سیما و حزب مؤتلفه اسلامی خدمات صادقانه و خالصانه ای داشت و با حفظ عفاف و حجاب برتر، الگویی برای بانوان مکتب بزرگ اسلام بود.

بادامچیان با تقدیر از زحمات و خدمات همه پزشکان و پرستاران و کارکنان مراکز بهداشتی و آنها که در مراسم تجهیز و تدفین فوت شدگان بلیه کرونا خدمات بی سر و صدایی دارند، تقدیر و تشکر و برای آنها سلامت و توفیق بیشتر مسئلت نمود. 

وی با اشاره به تلاش های دولت در این زمینه افزود: ضمن تقدیر از کوشش دولت در جلوگیری از شیوع این بیماری و تشکر از تلاش های همه دستگاه ها و سازمان ها، از همه مردم درخواست می کنیم همانطور که تاکنون همراهی کردند، سعی خود را در این زمینه بیشتر کنند و با استعانت از خداوند و توسل به اولیاء الله  در ریشه کن شدن این ویروس خطرناک مسئولین را همراهی و کاری جهادی کنند. 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برخی فرصت طلبان تأکید کرد: مردم سوء استفاده کنندگان در این برهه حساس را به مأموران ذیربط معرفی کننند تا به مجازات برسند زیرا این نوع عناصر، سزاوار هیچ تخفیفی نیستند. 

بادامچیان در آستانه نوروز تأکید کرد: مردم در این ایام، همراهی و همیاری و همکاری خود را با کسانی که دچار مشکلات گوناگون این تعطیلی ها به جهت ویروس کرونا شده اند، با رعایت مسائل بهداشتی، گسترش دهند و دولت نیز با تدابیر قابل تقدیری که در این زمینه اعلام کرده، با همکاری ملی و همگانی، این مشکل جهانی را در ایران مهار نماید. 

وی همچنین به دولت توصیه کرد: کمک های ویژه‌ای برای آسیب دیدگان از کسبه و تولیدکنندگان و کسانی که نتوانسته اند کالای خود را بفروشند و تعهدات مالی دارند، در نظر گرفته شود. 

 به وضعیت بحرانی استان گیلان رسیدگی فوری کنید

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خواستار رسیدگی فوری ریاست جمهوری به وضعیت بحرانی استان گیلان و شهر رشت شد.

متن نامه الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

اینک که این نامه را برایتان می نویسم، شهر زیبای من رشت، درگیر یکی از بحرانی ترین روزهای تاریخ حیات خویش است.سرزمینی که عمری سخاوتمندانه با طبیعت بکر و زیبای خویش پذیرای ایرانیان عزیر بوده در چنبره ای از مصائب مختلف گرفتار شده است.شهر رشت و استان گیلان پیش از بحران کرونا درگیر بحران برف شده بود. هنوز کمر از آن بلیه راست نکرده بود که با بی تدبیری قابل پرسش و تامل مدیران مسئول در وزارت بهداشت و وزارت کشور و دیگر نهادهای تصمیم گیر، گرفتار مصیبت کرونا شده است.پرسش اول که ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده این است که آیا متولیان امر در ارائه اخبار و زمان دقیق اطلاع آنها از ورود این بیماری به قم صادق بوده اند یا خیر؟ اگر متوجه این بلیه شده بودند چرا شهر قم را قرنطینه نکرده و اقدامات احتیاطی و کنترل کننده را با تاخیر آغاز کردند؟

چرا به کاسه لیسان و متحجران و دیوار لیسان اجازه مانور و تخریب چهره دین و حکومت دینی داده شد؟

به نظرم نه تنها دولت که دیگر عناصر تصمیم ساز در این میانه مقصرند و در وضعیت بغرنجی که برای مردم پیش آمده سهیم هستند.

جناب آقای دکترروحانی

استان گیلان به دلیل ضعف در امکانات زیربنایی و استراتژی نادقیق وزارت بهداشت فرصتهای به هنگام را از دست داده است.غلبه مدیریت غیربومی و ناآشنایی با نیازهای استان کار را سخت تر هم کرده است.انتصاب نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت از استانی دیگر و تغییر یک هفته ای وی نشان از این مدیریت کارآمد! دارد.

سن بیمارستان های رشت بالاست.علیرغم مجاهدت مدیران و کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان های پورسینا و رازی و همکاری وزارت تعاون،کار ور فاه اجتماعی در به اختیار نهادن بیمارستان رسول اکرم(ص) با کمبود تخت و امکاناتی چون آی سی یو و تجهیزات مربوطه، تخت، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و لباس های ایزوله نیازمندیم. گیلان از سبز بودن خود ضربه های زیادی خورده است.این امر سبب شده در سالهای پس از انقلاب در نتیجه این نگرش از استان اول به یکی از توسعه نایافته ترین ها بدل شود و این قطعاٌ حاصل کارنامه همه ماست!

جناب رئیس جمهور!

در شرایط اضطراری فعلی، اختصاص بودجه در خور، راه اندازی فوری بیمارستان صحرایی و تامین مایحتاج مورد نیاز، حمایت و تقویت کادر پزشکی و پرستاری، بهره بردن از انجمن های داوطلب و مردم نهاد، استقرار نماینده تام الاختیار با امکانات مناسب و سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان برای ارزیابی دقیق وضعیت استان گیلان می تواند وضعیت را تا حدودی ترمیم نماید.

من برای هرگونه مساعدت و معاضدتی در این زمینه در کنارتان هستم.با آرزوی موفقیت دولت و ملت برای شکست ویروس کرونای و بازگشت ترنم زندگی به جامعه ایران

سلامت بسیاری از کارگران و کارمندان در معرض خطر است

فریده اولادقباد نیز در گفتگویی گفت: چرا تصمیمات چندگانه درباره ساعت کاری ادارات گرفته می‌شود؟ مگر بنا بر مصوبه ستاد مقابله با کرونا که هدف اصلی آن پیشگیری و کنترل این بیماری و صیانت از جان افراد است برای کاهش ساعت اداری تصمیم گرفته نشده بود، پس چرا این کاهش ساعت کاری برای کارگران و کارمندان اجرایی نشد؟

بنابر گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟ مگر این امکان وجود ندارد که این افراد برای خانواده‌هایشان ناقل ویروس شوند؟ درخواست ما این است در مواردی که امکان دورکاری و یا شیفتی شدن ادارات هست این کار انجام شود و در غیر این صورت نسبت به کاهش ساعت کاری ادارات اقدام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کارگران و کارمندان سلامتشان در معرض خطر است، چه نهادی پاسخگوی آنها خواهد بود؟ همچنین این سوال وجود دارد که آیا برای ضدعفونی کردن محل کار کارمندان و کارگران که می‌تواند آلودگی زیادی داشته باشد فکری شده است؟

مردم از مسافرت و دید و بازدیدهای غیرضروری پرهیز کنند

محمد رضا بادامچی، با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه تردد و سفرهای غیر ضرور در شرایط امروز کشور گفت: مردم به میزان با رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی از سوی نهادهای مرجع، رفت و آمدها، دید و بازدیدها و سفرهای خود را محدود کنند شاهد کاهش توان این ویروس در شیوع به دیگران بوده و سلامتی خود مردم تضمین خواهد شد.

بنابر گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر کاهش دید و بازدیدها در این شرایط بیان کرد: اگر بتوانیم عید پیش رو را  به صورت اینترنتی و آنلاین به یکدیگر تبریک بگوییم و از دید و بازدیدها در چنین وضعیتی حتی‌المقدور بپرهیزیم این خود موجب خشنودی پروردگار بوده و در جهت کاهش بیشتر این بیماری تاثیر مثبتی را در پی خواهد داشت. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: خود مردم بزرگوار ما فهیم بوده و از تبعات مسافرت به استان هایی که تجمع در آن جا زیاد است آگاه هستند؛ به نفع همه ما خواهد بود که هر چه بیشتر برای مقابله با این ویروس رفت و آمدها و سفرهای غیر ضروری را کاهش دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.