داریوش باقرجوان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر لغو بلیت سفرهای نوروزی اتوبوس‌های بین شهری اظهار کرد: طبق اعلام عمومی وزیر راه و شهرسازی و اطلاعیه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مردم می‌توانند نسبت به استرداد بلیت اتوبوس‌های بین شهری اقدام کنند و این موضوع به منزله لغو بلیت و سفرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست.

وی با بیان اینکه سفرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای لغو نشده است، گفت: البته هر تصمیمی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصویب و ابلاغ شود، لازم الاجرا است.
 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: درخواست و تاکید ما به مردم لغو سفرها و حتی المقدور اجتناب از انجام سفرهای غیر ضروری است. به همین خاطر شرایطی فراهم شده تا مسافر به محض تصمیم‌گیری بتواند بلیت خود را تحویل و وجه پرداختی را باز پس گیرد.

 

باقرجوان از کاهش ۳۰ درصدی سفرهای برون شهری با ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم با درایت و درک درست از شرایط از انجام سفرها اجتناب می‌کنند.

 

وی یادآور شد: ماموران وزارت بهداشت در پایانه‌های مسافربری حضور دارند با تب سنجی نسبت به غربالگری مسافران اقدام می‌کنند. همچنین از افرادی که شرایط مناسب جسمانی ندارند نیز درخواست می‌شود در پایانه‌ها حضور پیدا نکنند.

 

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اعلام برخی از استان‌ها نسبت به ممنوعیت ورود شهروندان با خودروی شخصی بیان کرد: علاوه بر استان‌های شمالی که ورود خودرو شخصی از سایر استان‌ها را ممنوع کرده بودند، امروز دادستان استان ایلام حتی ورود و تردد ناوگان عمومی بین شهری در این استان را ممنوع اعلام کرده است.

 

گفتنی است، دادگستری استان ایلام افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام کرد: از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز دوشنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۹ تمامی مبادی رسمی و غیررسمی استان به صورت شبانه روز مسدود گردیده و از ورود خودروهای غیر بومی و حتی ایلامیان مقیم در استان‌های دیگر جلوگیری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.