به گزارش نشریه بیلد آلمان، میزان صادرات تسلیحات و ادوات نظامی بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در جهان رشدی ۵.۵ درصدی داشته است.

 

طبق آمارهای ارائه شده در گزارش جدید موسسه پژوهش های صلح استکهلم که امروز (دوشنبه) منتشر شد در این مدت صادرات سلاح سهم ۱۷ درصدی از مجموع صادرات آلمان را تصاحب کرده است.

 

این در حالی است که آلمان با افزایش میزان صادرات خود به کشورهای آسیایی و خاورمیانه ۵.۸ درصد بازار صادرات جهانی تسلیحات را از آن خود کرده و به رتبه چهارم جهانی رسیده است.

 

در این میان کشورهای کره جنوبی که از سال ۲۰۱۵ با سفارش ۴ زیردریایی به مشتری های اصلی آلمان پیوسته و نیز یونان و الجزایر بیشترین خرید تسلیحات را از آلمان داشته اند.

 

این در حالی است که بزرگترین تولید کنندگان تسلیحات در آلمان ۴ شرکت «راین متال»، «تیسن کروپ»، «کراوس مافای»، «وگمان و هنسولت» صادرات بحث برانگیزی به برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، مصر و الجزایر داشته اند.

 

در فهرست جهانی بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات فرانسه با سهم ۷.۹ درصدی جایگاه سوم را دارد که این میزان رشدی قابل توجه را نشان داده و ۷۰ درصد بیشتر از بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ است.

 

به گفته پژوهشگران موسسه صلح استکهلم مشتریان اصلی شرکت های فرانسوی را مصر، قطر و هند تشکیل می دهند.

 

براساس این گزارش سالیانه، آمریکا همچنان بزرگترین صادرکننده اسلحه در جهان است؛ به این ترتیب که ۳۶ درصد کل سلاح‌های موجود در جهان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است، آن هم در حالی که میان سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، این کشور تامین کننده ۳۱ درصد کل تسلیحات جهان بوده است.

 

همچنین روسیه دومین تأمین‌کننده بزرگ جنگ‌افزارها در جهان است که ۲۱ درصد از کل فروش اسلحه را در دست دارد.

 

در همین حال کشورهای خاورمیانه ۵۱ درصد از کل صادرات نظامی آمریکا را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده‌اند که این میزان، افزایش ۷۹ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.