دویچه وله آلمان گزارش داد، مقام‌های این کشور اعلام کردند دو نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش مقام‌های بهداشتی آلمان، شمار مبتلایان در این کشور به یکهزار و ۱۶۴ نفر رسیده است.

از سوی دیگر در حالی که در شماری از کشورهای اروپایی، برگزاری تجمع‌های بزرگ هنری، فرهنگی، سیاسی و ورزشی لغو شده، هنوز در آلمان چنین محدودیتی اعمال نشده است.

« ینس اشپان » وزیر بهداشت و درمان آلمان  از ضرورت در پیش گرفتن راهکار جدید دولت برای مقابله با بیماری کرونا سخن گفته است.

 او در واکنش به افزایش پیوسته موارد ابتلا به این بیماری در آلمان، لغو همه رویدادهای هنری و ورزشی بزرگ در این کشور را خواستار شد.

به توصیه وزیر بهداشت آلمان، هر تجمعی با بیش از یک هزار نفر شرکت کننده باید لغو شود.

اشپان در سخنان خود اعلام کرد، سازمان دهندگان چنین تجمع‌هایی آنچنان که باید، تا کنون به خطرات ناشی از برگزاری رویدادهای بزرگ وزرشی و فرهنگی توجه نکرده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان با توجه به افزایش پیوسته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور، تجدیدنظر در برگزاری مراسم بزرگ را خواستار شده و از برگزاری جلسه نمایندگان دولت درباره هماهنگ کردن راهکار مقابله با این بیماری خبر داده است.

از سوی دیگر، قبرس نیز برای نخستین بار از ابتلای دو شهروند این کشور به کرونا خبر داد. بدین ترتیب، کرونا در تمامی کشورهای عضو  اتحادیه اروپا ثبت شده است.

همچنین یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که به خاطر ترس از شیوع بیشتر کرونا در این کشور سفر اتباع و افراد مقیم این کشور مؤقتا به کشورهای عمان، فرانسه، آلمان، ترکیه و اسپانیا لغو شده است.

در همین ارتباط، شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس نیز به چهار نفر رسیده است.

از سوی دیگر، مقامات بهداشتی هلند نیز اعلام کردند که  شمار افراد مبتلا به کرونا از ۲۶۴ نفر به ۳۲۱ نفر رسیده است و ۳ نفر هم جان خود را به خاطر ابتلا به این  بیماری تنفسی از دست داده‌اند.

همچنین شمار مبتلایان به کرونا در لبنان به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۲۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا آزمایش گرفته شد که از این تعداد آزمایش ۱۱۳ نفر منفی و ۹ نفر مثبت بوده است.

علایم کرونای جدید موسوم به "کووید -۱۹" ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.