آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی با بیان این مطلب گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع انفجار توام با تخریب یک ساختمان مسکونی در خیابان پورسینا، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های نجات و پشتیبانی را از ایستگاه‌های ۴۱، ۶، ۱۵ و ۴۹ به محل حادثه در خیابان پورسینا ۵۱ اعزام کرد.

 

وی افزود: با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل مشخص شد شدت این انفجار به حدی بوده که بخشی از این واحد مسکونی حدودا ۶۰ متری تخریب و به ۲ واحد مجاور خساراتی وارد شده بود.

 

سبحانی ادامه داد: بلافاصله آتش‌نشانان به عملیات جست‌وجو و آواربرداری برای یافتن محبوس‌شدگان احتمالی پرداختند که پس از ساعتی عملیات، پیکر یک مرد حدودا ۳۵ ساله که گویا ساکن این مکان بوده و در پی این حادثه و تخریب بخشی از این منزل فوت شده بود، را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه دادند.

 

معاون عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: علت اولیه این انفجار با توجه به شدت حادثه، نشت گاز شهری می‌تواند باشد اما بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص چگونگی این اتفاق و فوت مرد صاحبخانه توسط کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

 

گفتنی است همسر این فرد در زمان حادثه در منزل نبوده و با توجه به حجم تخریب، کارشناسان آتش‌نشانی سکونت در منازل مجاور این مکان را خطرآفرین دانسته و در حضور عوامل انتظامی تذکرات لازم جهت تخلیه این ۲ منزل را به مالکان هر ۲ واحد مسکونی دادند و پس از اتمام عملیات به ماموریت خود پایان داده و ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.