«بوریس جانسون» روز دوشنبه پس از پایان جلسه اضطراری با اعضای دولت، در نشست خبری مشترک با مشاوران پزشکی دولت به تشریح آخرین راهبرد مقابله با کرونا پرداخت. 

وی با اشاره به افزایش سرعت ابتلا به کرونا در سراسر جهان عنوان کرد که دانشمندان انگلیسی معتفدند که راهبرد مهار کرونا به تنهایی پاسخگو نیست و هرچه بیشتر بتوانیم اوج ابتلا به این ویروس را به تابستان نزدیک کنیم، سازمان ملی بهداشت بهتر می‌تواند اوضاع را مدیریت کند.

نخست وزیر انگلیس باردیگر تکرار کرد که تشدید تدابیر پیشگیری کمکی به مقابله با این ویروس نکرده و اوضاع را از وضع موجود وخیم تر می‌کند. وی افزود: هراقدامی برای یک دوره زمانی مشخص تعیین می‌شود و اگر زودتر اقدام شود خطراتی را به دنبال خواهد داشت. جانسون در این باره توضیح داد که طولانی شدن تدابیر سختگیرانه، مردم را خسته می‌کند و به سختی می‌توان اوضاع را مدیریت کرد.

هفته گذشته عالی ترین مقام پزشکی انگلیس با اشاره به سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد که دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است. پروفسور "کریس ویتی" طی اظهاراتی در پارلمان انگلیس با تاکید بر اینکه باید واقع بین بود، افزود: مهار کرونا کمی خوش‌بینانه بوده و شانس چنین کاری بین کم تا صفر درصد است.  

با این حال معاون او دو روز بعد در اظهار نظری متناقض اعلام کرد، سیاست دولت در این رابطه تغییری نکرده است و دولت همچنان روی فاز نخست مقابله با کرونا یعنی مهار این ویروس متمرکز است.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس امروز طی سخنانی در مجلس اعلام کرد که تاکنون ۳۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. وی با تشریح برنامه‌های دولت یادآور شد که تاکنون ۷۰۰ نفر در بخش پاسخگویی فوریت‌های پزشکی به کار گرفته شده‌اند.

با این حال فشارها برای تشدید عملیات پیشگیرانه روی دولت جانسون به ویژه در روزهای گذشته که آمار ابتلا روند صعودی داشته، فزاینده بوده است. جرمی هانت وزیر اسبق بهداشت انگلیس می‌گوید که آغاز فاز دوم عملیات مقابله با کرونا به معنای آن است که این ویروس در مرز اپیدمی قرار دارد. 

روری استورات وزیر اسبق توسعه بین‌الملل و نامزد کرسی شهرداری لندن با انتقاد از راهبرد دولت، خواستار تعطیلی مدارس و گردهمایی‌ها در پایتخت انگلیس شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.