رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه اعلام کرد، به منظور حمایت از اقتصاد آمریکا در برابر تاثیرات ویروس کرونا گام های مهمی برخواهد داشت و در مورد کاهش مالیات بر دستمزد با جمهوری خواهان کنگره صحبت خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ دلار و ۵۱ سنت معادل ۷.۳ درصد افزایش به ۳۶ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲ دلار و ۱۵ سنت معادل ۶.۹ درصد افزایش به ۳۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد افت ۲۵ درصدی بود و در اوایل جلسه گذشته به پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۱۶ رسید. قیمت نفت دیروز همچنین بیشترین افت از ۱۷ ژوئن ۱۹۹۱ تاکنون را به ثبت رساند.

حجم معاملات در بازار نفت در جلسه قبلی و پس از برهم خوردن اتحاد ۳ ساله میان عربستان، روسیه و دیگر تولید کنندگان نفت بر سر کاهش تولید، به شکل بی سابقه ای افزایش یافت.

در حالی که گمانه زنی هایی در مورد احتمال اقدامات محرک اقتصادی هماهنگ بانک های مرکزی جهان به منظور جلوگیری از افت بیشتر رشد اقتصادی مطرح شده است ارزش شاخص ها در بورس های آسیایی شاهد افزایش بود.

عربستان قصد دارد در ماه آوریل تولید نفت خود را از ۹.۷ میلیون بشکه به ۱۰ میلیون بشکه افزایش دهد. این کشور همچنین برای تشویق پالایشگاه ها به خرید بیشتر قیمت نفت صادراتی خود را کاهش داده است. روسیه هم گفته ممکن است تولید خود را افزایش دهد و اینکه می تواند ۶ تا ۱۰ سال با قیمت های پایین نفت کنار بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.