رویترز گزارش داد، دونالد  ترامپ که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از احتمال معرفی یک لایحه کاهش مالیاتی برای کاستن از فشار اقتصادی بر روی کسب وکارهای آمریکایی خبر داد. هر چند وی به جزییات این طرح اشاره نکرد اما نانسی پلوسی، رییس کنگره گفته است هر گونه لایحه احتمالی کاهش مالیاتی باید محدود به کسانی باشد که از کرونا آسیب دیده اند.  

ترامپ هم چنین از در نظر گرفتن یک بسته اضطراری ۸.۳ میلیارد دلاری برای تامین هزینه های درمانی خبر داد. بخشی از این بسته هم چنین صرف هزینه های بیمه ای و برنامه های تغذیه ای برای کودکان در مدارس خواهد شد.  

از سوی دیگر مایک پنس، معاون اول ترامپ از رایزنی با کنگره برای ارایه کمک های مالی به کارکنان  مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد. اکنون در آمریکا دست کم ۶۰۵ نفر به کووید-۱۹ مبتلا و ۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. آمریکا ششمین کشور جهان از نظر میزان تلفات در جهان به شمار می رود.  

مقامات بهداشتی آمریکا نیز اعلام کرده اند افراد بازگشته از چین، کره جنوبی، ایران و ایتالیا به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد. اکنون ۳۴ ایالت آمریکا ابتلا به کووید-۱۹ را تایید کرده اند و این گستردگی شیوع باعث شده است تا بیشترین سقوط شاخص های بورسی وال استریت در طول ۱۲ سال اخیر رقم بخورد. قیمت نفت نیز تقریبا یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.  

کالیفرنیا که پرجمعیت ترین و بزرگ ترین قدرت اقتصادی آمریکا به شمار می رود بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را داشته است در حالی که واشنگتن با بیشترین تلفات در آمریکا دست به گریبان است. در قطب مالی و بانکی آمریکا یعنی نیویورک نیز شمار مبتلایان به کووید-۱۹ با سرعت زیادی رو به افزایش است تا جایی که به گفته بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک تاکنون ۲۰ نفر در این شهر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.