با رد شدن درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعویق روند محاکمه در جریان سه پرونده فساد دولتی و مالی، اولین جلسه دادگاه وی در تاریخ هفدهم مارس برگزار خواهد شد.

نتانیاهو روز گذشته (دوشنبه) از دادگاه قدس اشغالی خواسته بود تا زمان برگزاری جلسه محاکمه‌اش در جریان سه پرونده فساد دولتی و مالی را به مدت ۴۵ روز به تعویق بیندازد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» قاضی دادگاه قدس [اشغالی] امروز (سه‌شنبه) ضمن رد درخواست نتانیاهو، سه‌شنبه هفته آینده را رسماً روز برگزاری جلسه محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه هیچ نیازی برای طولانی کردن روند محاکمه نتانیاهو نبود، تصریح کرد برگزاری اولین جلسه دادگاه وی از آن جهت اهمیت دارد که اختلافات باقی‌مانده درباره اتهامات نتانیاهو را برطرف کرده و زمان برگزاری دیگر جلسات دادگاه را نیز تعیین می‌کند.

مندلبیت حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است. (جزئیات بیشتر)

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی دو سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.