قرار بود هفته گذشته اولین جلسه رسمی دستمزد ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت تشکیل شود اما به دلیل ملاحظات ناشی از شیوع ویروس کرونا این جلسه لغو و به امروز عصر موکول شد اما علی رغم ارسال دعوتنامه‌ها به نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی متاسفانه این بار هم جلسه دستمزد تشکیل نشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این جلسه به دوشنبه هفته آینده موکول شده است. در همین حال اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد از لغو جلسه دستمزد شورای عالی کار به ایسنا گفت: اگر دلیل تعطیلی جلسات شورای عالی کار شیوع ویروس کرونا است، چرا کارخانه‌ها را تعطیل نمی‌کنند. کارگران حتی در شرایط سخت کرونا دست از کار نکشیده‌اند ولی جلسات دستمزد شورای عالی کار تنها به دلیل شیوع کرونا دو هفته است که تعطیل شده است.

وی افزود: شورای عالی کار تا کنون حتی یک جلسه برای هم اندیشی یا گفت‌وگوی جدی در رابطه با دستمزد سال آینده کارگران نداشته است و علی رغم درخواست‌ها و اصرار مکرر نمایندگان کارگری کرونا به بهانه خوبی برای لغو جلسات دستمزد تبدیل شده است.

 پیش از این ناصر چمنی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفته بود که گروه کارگری حاضر است حتی در حالت قرنطینه و یا به شکل غیرحضوری و مجازی در جلسات تعیین دستمزد شرکت کند و آمادگی دارد در صورتیکه این علاقمندی از سوی کارفرمایان وجود داشته باشد در این جلسات حضور یابد.

برخی نمایندگان کارفرمایی تداوم شیوع ویروس کرونا را دلیل لغو جلسه امروز شورای عالی کار عنوان کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.