به گزارش رسانه های بین المللی، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه پس از ورود به بروکسل پایتخت بلژیک به منظور شرکت در نشست اعضای ناتو اعلام کرد که همه روش های ممکن برای حمایت از ترکیه را بررسی می کنیم ولی بعید است آمریکا نیروی زمینی خود را برای حمایت از آنکارا در ماجرای ادلب به منطقه اعزام کند.

 فرستاده ویژه آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن در حال بررسی روش های حمایت از ترکیه از طریق نیروی هوایی است.

 وی در ادامه با بیان اینکه آتش بس های سابق در سوریه با وساطت مسکو همواره موقتی بوده، افزود: معتقد نیستم که روسیه و دولت سوریه به آتش بس دائمی در ادلب پایبند باشند، آنها خواهان پیروزی کامل در این منطقه هستند.

رییسان جمهوری روسیه و ترکیه پس از چند وقت تنش و درگیری های نظامی و سیاسی میان آنکارا و دمشق در استان ادلب سوریه، سرانجام پنجشنبه گذشته در مسکو در خصوص برقراری آتش بس در منطقه ادلب به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، آتش بس در ادلب از بامداد جمعه برقرار شد با این‌ وجود رسانه‌های روسی خبر داده‌اند که گروه تروریستی هیات تحریر الشام اعلام کرده آتش بس را نمی‌پذیرد.  

جفری در ادامه نیز روسیه و سوریه را تهدید کرد که در صورت نقض آتش بس در ادلب با پاسخ سریع آمریکا و همپیمانان اروپایی آن و حتی وضع تحریم مواجه خواهند شد.

سخنان فرستاده ویژه آمریکا در حالی مطرح شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سفر روز دوشنبه خود به بروکسل و در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا موفق به گرفتن پاسخ روشن و واضحی از سوی این اتحادیه و حتی اعضای پیمان ناتو نشد.

ترکیه خواهان دریافت کمک های بیشتر از اعضای اتحادیه اروپا در ماجرای سوریه است؛ با این حال «اورسولا فون درلین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) پس از دیدار با اردوغان به خبرنگاران گفت که هیچ تعهد فوری و مشخصی برای ارائه کمک مالی، به منظور زنده نگه داشتن توافقنامه مرتبط با نگهداری از پناهجویان سوری به ترکیه داده نشده است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.