روسای تعدادی از صنوف خانه سینما، اقدام به تشکیل کارگروه مدیریت بیماری کرونا در تولیدات صنعت فیلم ایران کرده‌اند. وظیفه این کارگروه، توجه و مراقبت صنوف از جان و سلامت اعضای خود، با توجه به شرایط حاکم بر پروژه‌های جاری در تولیدات صنعت فیلم ایران ( سینما، تلویزیون، تبلیغات و ... ) است.

سیدغلامرضا موسوی (شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما)، رضا درمیشیان (کانون کارگردانان سینمای ایران)، تورج منصوری (انجمن مدیران فیلمبرداری سینما)، فاطمه معتمدآریا (انجمن بازیگران سینما)،

محمدرضا منصوری (انجمن مدیران تولید سینما)، پویان کفیلی (انجمن دستیاران فیلمبرداران سینما)، ایمان کرمیان (انجمن جلوه‌های ویژه میدانی سینما)، امیرحسین قدسی (انجمن طراحان فیلم)،

دانش اقباشاوی (انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما) و روانبخش صادقی (دبیر هیئت مدیره خانه سینما)، اعضای کارگروه مدیریت بیماری کرونا را تشکیل می‌دهند.

این کارگروه، در نخستین اطلاعیه خود، از بی‌توجهی برخی از سازندگان سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی صدا و سیما به شیوع ویروس کرونا و اصرار بر ادامه تولید که بی‌شک سلامت عوامل را به خطر می‌اندازد، انتقاد کرد.

در این اطلاعیه که در قالب نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما منتشر شده، از علی عسکری، درخواست شده است برای توقف تولید این برنامه‌ها دخالت کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«متاسفانه علیرغم وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا و هشدار رسمی وزارت بهداشت، سریالها و برنامه‌های ترکیبی سازمان صداوسیما درحال ضبط وحتی پیش تولید هستند. در هر یک از این سریالها و برنامه‌ها تعداد زیادی از مردم در کنار عوامل هنری و فنی حضور دارند که در شرایط فعلی که حفظ سلامتی‌شان باید اولین اولویت سازمان باشد اما براساس گزارش‌های رسیده در تعدادی از این پروژه‌ها بیماران مبتلا به کرونا دیده شده است.

مستحضر هستید که به دلیل ویژگی‌های خاص این ویروس از جمله دوره نهفتگی طولانی مدت، تدابیری مثل حضور پزشک در سر صحنه یا در دسترس بودن مواد ضد عفونی نمی‌تواند جلوی انتقال و گسترش بیماری را بگیرد.

از آن‌جا که عوامل فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها همچون تنه یک پیکرند، کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما نگرانی عمیق خود را بابت سلامتی سازندگان، دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در سریال‌ها و برنامه‌های در دست تولید سازمان صدا و سیما اعلام می‌دارد و از جنابعالی به عنوان عالیترین مقام سازمان، مصرانه می‌خواهد هر چه سریعتر دستور توقف این سریالها و برنامه‌ها را تا زمان رفع خطر صادر فرمایید.

بدون شک در صورت عدم توقف و ادامه این تولیدات، شاهد صدمات غیر قابل جبرانی خواهیم بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.