به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه با ابراز گلایه از رعایت نکردن نکاتی مانند ماندن در منزل و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، افزود: این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می‌تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند، اضافه کرد: متأسفانه همچنان برخی از مردم و مسؤولان، موضوع کرونا را ساده گرفته‌اند؛ این سهل‌انگاری بسیار هولناک است که می‌تواند سبب تلف شدن عده‌ای شود.

زالی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نیروهای پزشکی و پرستاری بتوانند استراحت بهتری داشته باشند تا خدمات بهتری ارائه دهند، باید بیماردهی به بیمارستان را کم کنیم و جز در موارد ضروری از تردد در سطح شهر خودداری کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در ادامه، به برگزاری جلسه مجدد با تیم اعزامی سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و افزود: این تیم در حال ارزیابی دقیق وضع درمانی کشورمان هستند و امروز، چندین واحد مراقبتی با حضور این دوستان بررسی شد. این واحدهای مراقبتی برای بیمارانی طراحی شده است که نیاز به مراقبت بیمارستانی ندارند اما بهتر است به جای منزل، در این مراکز از آنها نگه‌داری شود.

زالی ادامه داد: در ادامه بازدیدهای این هیأت اعزامی، چند مرکز بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت. کاری که اکنون به صورت فعال در حال انجام آن هستیم، این است که گروه‌های پرخطر جامعه که در سامانه سیب اطلاعاتشان ثبت شده است را بررسی می‌کنیم تا وضع آن‌ها را پس از شیوع کرونا بسنجیم و در صورتی که به بیماری مبتلا شده و اکنون بهبود یافته باشند، آنها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.