رویترز گزارش داد، همزمان با افزایش سرعت شیوع کرونا در انگلیس، دولت و بانک مرکزی این کشور تدابیر جدیدی را برای کاستن از تبعات اقتصادی این ویروس مرگبار اتخاذ کرده اند. در حال حاضر دست کم ۳۷۳ ابتلای قطعی به کووید-۱۹ در انگلیس گزارش شده که در این بین، شش نفر جان خود را از دست داده اند.  

بانک مرکزی انگلیس امروز چهارشنبه در نشست خود با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره به منظور کمک به تقویت رشد اقتصادی موافقت کرد. بدین ترتیب با رای موافق اعضای کمیته پولی بانک مرکزی، نرخ بهره در انگلیس برای نخستین بار از اوت ۲۰۱۶ کاهش یافت و به ۰.۷۵ درصد رسید. این بانک همچنین اعلام کرد که خرید ۴۳۵ میلیارد پوند اوراق قرضه دولتی و ۱۰ میلیارد پوند اوراق قرضه شرکتی را هدف‌گذاری کرده است.  

از سوی دیگر ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت برای حمایت از اقتصاد این کشور در نظر دارد تا میزان مخارج خود را طی یک بازه زمانی پنج ساله به بالاترین سطح ۶۵ سال اخیر برساند. این میزان افزایش احتمالا به معنای بیشتر شدن ۱۰۰ میلیارد پوندی مخارج دولت خواهد بود.

بوریس جانسون - نخست وزیر انگلیس - پیش‌تر وعده داده بود دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در مناطق محروم انجام دهد آن طور که سوناک اذعان کرده است بخش بزرگی از این مخارج مربوط به سرمایه‌گذاری در راه‌ها، زیرساخت ها، مسکن و مراکز آموزشی و بهداشتی این مناطق خواهد بود.  

وزیر خزانه داری انگلیس همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود از در پیش بودن تدابیر جدید برای به حداقل رساندن تبعات اقتصادی ویروس کرونا حبر داده و گفته است که احتمالا بودجه ویژه ای برای مقابله با این ویروس توسط دولت تهیه و برای تصویب به مجلس ارائه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.