حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت در مورد تصمیمات دولت برای تعطیلات نوروزی نیز گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم برای کشور ما در ایام نوروز، هم آغاز سال جدید هست و هم آغاز بهار است؛ از این رو برخی پیشنهاد کردند تعطیلات نوروزی حذف شود و تعطیلات را به زمان دیگری ببریم اما به نظر من این کار عملی و شدنی نیست.

وی ادامه داد: مردم برای ایام عید نوروز اعتقادداتی دارند و نکاتی دارند ولی باید مراسم را به صورت خوبی مدیریت کنند، در اجتماعات نروند و در امکان متبرکه نروند. زیارت هر امامی را از راه دور هم می‌توانیم انجام بدیم؛ آن خلوص و توجه باشد همان ثواب و اجر را مخصوصاً در این شرایط دارد. همه باید در ایام نوروز مراعات کنیم. نوروز را برای فرصت شیوع بیشتر نگذاریم و نوروز را فرصتی برای پیروزی قرار بدهیم.

روحانی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند راه این شهر یا آن شهر را ببندیم و یا در شهرهای بزرگ بین شمال و جنوب شهر و یا شرق و غرب را ببندیم، گفت:  این نکته را هم بگویم که چون امروز در دولت بحث بسیار مفصلی کرده‌ایم و بعضی‌ها پیشنهاد می‌کنند  که راه این شهر را ببنیدیم، آن یکی می‌گوید راه آن شهر را ببندیم، یکی دیگر می‌گوید بین یک شهر بزرگ شمال و جنوب را ببندیم و دیگری می‌گوید شهر بزرگ بین شرق و غرب را ببندیم که امروز به طور کامل از صبح تا دقایق پیش در دولت بحث کردیم، همه دوستان اظهار نظر کردند و تقریباً می‌توانم بگویم که اتفاق نظر همه این است که برخی از چیزهایی که گفته می‌شود در اجرا مشکلات بیشتری را می‌آفریند وممکن است یک جایی را حل کند ولی چهار جای دیگر مشکل درست می‌کند.

وی افزود: نکته‌ای که به ذهن ما آمده و البته این را ستاد ملی اعلام خواهد کرد که ممکن است افراد در بعضی از دروازه‌های شهرها و در خروجی از لحاظ سلامت چک شوند و اگر مشکلی دارند، اجازه ندهند که راه را ادامه دهند یا آنها را به یک مرکز درمانی هدایت کنند و یا اگر نشد یا نخواستند، برگردند به همان مبدأشان منتها این کار در ورودی‌ها انجام نخواهد شد.

روحانی تاکید کرد: نه اینکه کسی از خانه و از تهران راه افتاده و هزار کیلومتر رفته و بعد می‌خواهد وارد شهر بشود، بگویند حال بیایید شما. خوب از اول در تهران این کار را انجام دهیم و در خروجی‌ها در زمان و هر روز که ستاد ملی اعلام کرد که ممکن است شنبه، یکشنبه باشد از آن روز در خروجی‌ها و مکان‌هایی که مشخص می‌کند، مردمی که می‌خواهند خارج شوند از لحاظ تب‌سنجی یا از هر شیوه‌ای که آنجا متخصصین هستند، تست می‌شوند و آنهایی که سالم هستند به راهشان ادامه می‌دهند.

رئیس دولت گفت: در عین حال با همه این حرف‌ها، باز هم تردد را در داخل شهر و بین شهرها به حداقل برسانیم و در خانه بمانیم که امن‌ترین مکان خانه خودمان است و آنجا می‌توانیم سلامت خودمان و اعضای خانواده‌مان را بیشتر حفظ کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.