با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به «کووید-۱۹»، دانشگاه‌های گوناگون آمریکا از کالیفرنیا تا نیویورک، دانشگاه را تعطیل اعلام کردند.

لغو کلاس‌ها بیشتر در ایالت‌ها و مناطقی صورت گرفت که آلوده به کرونا ویروس شده‌اند. از جمله این ایالت‌ها و مناطق می‌توان به نیویورک، کالیفرنیا و سیاتل اشاره کرد. اغلب دانشگاه‌های آمریکا سفر دانشجویان خود به ایتالیا، کره جنوبی و ایران را ممنوع کرده و اعلام کردند در صورت سفر به این کشورها، پس از بازگشت، ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

دانشگاه «کالیفرنیا، لس آنجلس»

دانشگاه «کالیفرنیا، لس آنجلس(UCLA)» به تازگی اعلام کرد که برگزاری کلاس‌های حضوری را لغو کرده و قصد دارد تا تاریخ 10 آوریل سال جاری کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کند. همچنین این دانشگاه قصد دارد اجتماعات غیرضروری با حضور بیش از 100 نفر را لغو کند که البته بخش اقامتی دانشگاه همچنان فعال باقی می‌ماند.

دانشگاه «دوک»

دانشگاه «دوک» (Duke) که در ایالت کارولینا شمالی قرار دارد کلاس‌های حضوری خود را لغو و اعلام کرد که تعطیلات بهاره برای دانشجویان دوره کارشناسی تا تاریخ 22 مارس ادامه دارد. از طرفی دیگر، دانشجویانی که در این تعطیلات از شهر خارج شده‌اند هم نباید به دانشگاه بازگردند.

دانشگاه «پردو»

دانشگاه پردو (Purdue) در ایالت ایندیانا هم اعلام کرد که کلاس‌های آنلاین از تاریخ 23 مارس سال جاری آغاز خواهد شد و این شرایط تا پایان ترم ادامه خواهد یافت ولی این دانشگاه گفته که دانشجویانی که برای تعطیلات رفته‌اند، اجازه بازگشت دارند.

دانشگاه «کلمبیا»

دانشگاه کلمبیا هم اعلام کرد که در راستای مقابله با گسترش کرونا ویروس، تا آغاز تعطیلات بهاری که روز جمعه است، کلاس‌های دانشگاه کلمبیا به صورت آنلاین برگزار شود.

دانشگاه «هوفسترا»

دانشگاه هوفسترا (Hofstra) که در لانگ آیلند نیویورک واقع است کلاس‌های این هفته خود را لغو کرد. دانشگاه «کالیفرنیا، برکلی» دانشگاه کالیفرنیا برکلی بسیاری از کلاس‌های حضوری خود را به حالت تعلیق درآورد. رئیس این دانشگاه اعلام کرد که این تغییرات تا پایان تعطیلات بهاری که 29 مارس است، ادامه می‌یابد.

دانشگاه ایالتی «اوهایو»

این دانشگاه کلاس‌های حضوری خود را تا تاریخ 30 مارس لغو کرد و به دانشجویان اعلام کرد که کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این دانشگاه همچنین گفته که کارمندان دانشگاه هم می‌توانند از راه دور کار‌های خود را انجام دهند.

دانشگاه «پرینستون»

دانشگاه پرینستون که همواره از برترین‌های آمریکا بوده است، اعلام کرد که تمامی سخنرانی‌ها و سمینار‌ها از تاریخ 23 مارس که تعطیلات بهاری به پایان می‌رسد، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. مشاوران پزشکی این دانشگاه گفته‌اند که بهترین زمان برای اتخاذ سیاست‌هایی برای کاهش سرعت پیشروی ویروس، هم‌اکنون است. این دانشگاه دانشجویان خود را ترغیب کرد که در خانه بمانند. این تغییرات تا تاریخ پنج آوریل برقرار خواهد بود و با نزدیک شدن به این تاریخ، مجددا ارزیابی‌های جدید صورت خواهد کرفت.

دانشگاه «سیاتل»

دانشگاه سیاتل که 7 هزار و 200 دانشجو دارد، از روز دوشنبه گذشته کلاس‌های حضوری خود را لغو کرد. رئیس این دانشگاه گفت: ما تلاش کردیم که به گونه‌ای عمل کنیم که اولویت را سلامتی دانشجویان و کارمندان دانشگاه قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.