دستورات مهم روحانی به استاندار خراسان رضوی برای مقابله با کرونا

 حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی، ظهر پنجشنبه در این تماس تلفنی به علیرضا رزم‌حسینی دستور داد همه اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با شیوع ویروس عامل بیماری کرونا و درمان مبتلایان در خراسان رضوی مطابق روال جاری و با قوت هرچه تمامتر ادامه یابد.

رییس جمهوری همچنین با قدردانی از تلاشها و اقدامات انجام شده از سوی کادر درمانی و بیمارستانی در خراسان رضوی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا، بر تداوم کامل و بی‌وقفه اجرای اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا و آمار مبتلایان در این استان، نیازها و کمبودهای موجود را به اطلاع رییس‌ جمهوری رساند.

بر اساس آخرین آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد در استان خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.