دولت ترکیه در ادامه تجاوز نظامی به شمال غرب سوریه و تهدیدها علیه دولت قانونی سوریه، از تداوم حضور نظامیان و تجهیزات نظامی خود در استان ادلب خبر داد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) به ارائه اطلاعات جدیدی از مذکرات با هیأت نظامی روسی در آنکارا پرداخت و گفت: «مذکرات با هیأت نظامی روسیه همچنان ادامه دارد و ما به تفاهمات مهمی درخصوص ادلب رسیده‌ایم».

به نوشته وبگاه شبکه «بی.بی.سی»، آکار درباره تداوم حضور ترکیه در خاک سوریه اظهار داشت: «ما با تمام امکانات و تجهیزات خود در ادلب باقی می‌مانیم. بحث عقب‌نشینی مطرح نیست و نیروهای ما در مکان‌های خود [در ادلب] هستند».

وی در ادامه تهدیدات غیرقانونی علیه دولت سوریه، مدعی شد: «ما گفته‌ایم، اگر آتش‌بس شکسته شود و حملات ادامه یابد، ما دوباره به آنها صدمه خواهیم زد و از جایی که [عملیات سپر بهار را] رها کردیم، کار را پی می‌گیریم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزیر دفاع ترکیه درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز گفت: «ما تدابیر سفت‌وسختی را در وزارتخانه و یگان‌های خود برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال کرده‌ایم و همچنین محدودیت‌هایی را برای سفر هیأت‌ها به خارج از کشور و دیدارهای بین‌المللی در نظر گرفته‌ایم».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته در ادامه حمایت‌های کشورش از عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی در شمال غرب سوریه، گفته بود آنکارا تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در ادلب را به آتش‌بس دائمی در این منطقه تبدیل کند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده  در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.