اسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ در کنفرانسی خبری اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری می تواند به اشخاص و کسب و کارهای آمریکایی که از ویروس کرونا متحمل خسارت شده‌اند، فرصتی برای پرداخت مالیات های معوق خود بدهد. این معافیت موقت مالیاتی که با استفاده از قانون اختیارات اضطراری رئیس جمهور آمریکا تهیه شده است، تنها منحصر به افراد طبقه متوسط و پایین خواهد بود و طبق گفته استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا افراد بسیار ثروتمند و شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

مهلت قانونی پرداخت مالیات در آمریکا پانزدهم آوریل هر سال است و این معافیت موقت که نیازی به تاییدیه کنگره ندارد به مودیان مالیاتی آمریکایی اجازه می دهد تا بدون نیاز به پرداخت بهره، مالیات خود را زمان دیگری پرداخت کنند.

برخی از سناتورهای آمریکایی پیشتر با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری خواستار در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی شده بودند: با توجه به نگرانی‌های گسترده از شیوع احتمالی ویروس کرونا در کشور و تاثیرات احتمالی آن بر جنبه های بهداشتی و مالی شهروندان آمریکایی، لازم است تا تدابیر لازم برای از بین بردن اضطراب شهروندان فراهم شود. آن ها نباید نگرانی در خصوص پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی خود و پرداخت مالیات‌ها با توجه به شرایط اضطراری فعلی داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.