بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها توسط معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو ابلاغ شد.

محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها را به شرح زیر ابلاغ کرد:

کلیه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان/ واحدهای صنفی/ شرکت های پخش دارویی/ عرضه کننده و داروخانه های سراسر کشور

پیرو بخشنامه شماره ۱۱۰۱۶۲/۶۵۵ مورخ ۳/۱۲/۱۳۹۸ درخصوص تامین و توزیع ماسک و باتوجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی و لزوم تامین و توزیع این اقلام برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها موارد ذیل جهت اقدام ابلاغ می‌شود:

۱-کلیه شرکت‌های تولیدکننده ملزم به توزیع روزانه ماسک‌های سه لایه به تعداد حداقل ۸۵۰ هزار عدد و ماسک‌های N۹۵ به تعداد ۸۵ هزار عدد صرفاً با حواله کتبی اداره کل تجهیزات هستند. میزان سهمیه هر واحد تولیدکننده جهت تامین تعداد مذکور توسط اداره کل تجهزات پزشکی تعیین و ابلاغ گردیده و در صورت لزوم به روزرسانی خواهد شد.

۲- توزیع مازاد سهمیه فوق توسط تولیدکننده و در صورت تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی با هماهنگی دانشگاه مربوطه صورت می‌گیرد.

۳- کلیه واحدهای صنفی/ شرکت‌های توزیع کننده و شرکت‌های پخش دارویی که در سامانه imed.ir ثبت شده‌اند مجاز به خرید و فروش انواع ماسک‌ها هستند و هرگونه خودداری از فروش موجودی های انبار مصداق احتکار و اخلال در نظام اقتصادی و سلامت کشور بوده و طبق قانون مجازات اخلال گران در نظام کشور با مرتکبین برخورد خواهد شد.

۴- داروخانه‌های سطح شهر می‌توانند اقدام به عرضه ماسک‌های پزشکی با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه و در حد مصرف شخص متقاضی نمایند.

این بخشنامه طی نامه شماره ۶۵۵/۱۱۷۵۳۳ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ به کارتابل شرکت ها ارسال شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.