با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از افرادی که بهداشت فردی و عمومی را رعایت نمی‌کنند به شدت در معرض این بیماری قرار دارند.

یکی از آسیب‌های اجتماعی که این روزها در سطح استان لرستان شاهد آن هستیم جولان زباله‌گردها، کودکان کار و به ویژه کودکان سرچهار راه‌ها و همچنین معتادین متجاهر و متکدیان است که با توجه به شرایط بهداشتی که دارند به شدت در معرض کرونا ویروس قرار هستند.

بی‌شک حضور و فعالیت این افراد اول از همه سلامت این عزیزان که خود عضوی از جامعه هستند را به خظر می‌اندارد و از آنجایی که کرونا ویروسی با شیوع بسیار بالا است در صورتی که هر یک از این افراد به کرونا مبتلا شود می‌تواند افراد بسیار زیادی را مبتلا کند.

هر چند ساماندهی این کودکان کار، زباله‌گردها، متکدیان و معتادین متجاهر از مطالبات قدیمی به شمار می‌رود اما از آنجایی که در شرایط کنونی فعالیت آنها سلامت خود و دیگران را به خظر می‌اندازد جا دارد هر چه سریع‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی مسوولان متولی اقدامی در جهت جلوگیری از شیوع کرونا در ابین این افراد انجام شود چراکه سلامت این افراد و سایر افراد از هر موضوعی مهمتر است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که متاسفانه تا کنون مسوولان استان و شورای تامین برای رسیدگی به این افراد تا کنون تصیمم خاصی اتخاذ نکرده‌اند و اگر هم تصمیم در این زمینه گرفته شده است مطمئنا تا کنون به صورت جدی عملی نشده است چرا که شرایط موجود چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در شرایط کنونی که در بحران کرونا ویروس قرار گرفته‌ایم جا دارد مسوولان برای اتحاذ چنین تصمیمات مهمی رویه اداری را کنار گذاشته و اقدام جهادی انجام دهند تا سیامت جامعه به خطر نیفتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.