در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سومین هفته آخرین ماه سال، تعداد ۲۵۵۳۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۰۹۹۳۵ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۵۵۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۹.۹۲، ۲۳.۸۷ و ۲۰.۴۴ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که  تعداد  ۱۴۸۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران نیز به ارزش کل بیش از ۱۶۰۳۷ میلیارد ریال در این مدت مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۲۴.۶۲ و ۴.۳۳ درصد افزایش همراه شدند.

در بازار بدهی هم که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در هفته گذشته تعداد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱۷۴۰ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس هم در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ اسفندماه با ثبت افت ۳۴ هزار و ۶۴۲ واحدی، معادل ۶.۲۴ درصد کاهش را رقم زد و در ارتفاع ۵۲۰ هزار و ۵۲۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل‌ هموزن نیز با ۷۲۵۶ واحد کاهش معادل ۳.۹۰ درصد افت کرد و رقم ۱۷۹۰۱۱ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۴۲۳ واحد کاهش در هفته گذشته به رقم ۳۶۹۹۵۳  واحد و شاخص بازار دوم با ۸۷۲۱۵ واحد کاهش به عدد ۱۰۹۶۱۴۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول ۵.۴۷ درصد کاهش و شاخص بازار دوم ۷.۳۷ درصد افت را به نمایش گذاشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.