نوید آقایی با اشاره به قیمت اعلامی حدوداً چهل میلیاردی این پیام رسان افزود: البته مدیران این مجموعه معتقدند هزینه‌ای که برای این پیام رسان شده بیشتر از این رقم است ولی حتی اگر چهارصد یا چهار هزار میلیارد تومان هم خرج می‌شد بعید می‌دانم در این مقطع خریداری واقعی پیدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: با وجود فیلتر تلگرام و تبلیغات ۲۴ ساعته سروش از تمامی شبکه‌های صدا و سیما، به دلیل عدم اقبال مردم،  کانال‌های اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف به تلگرام بازگشته‌اند. این در حالی‌ست که پیش از فیلترینگ تلگرام و کوچ تمام کانال‌های این سازمان به پیام رسان سروش، صدا و سیما از بردن نام تلگرام هم پرهیز و از عنوان کانال ما در شبکه‌های مجازی استفاده می‌کرد.

آقایی ادامه داد: البته این دست برخوردهای مدیران سازمان صدا و سیما با فضای مجازی صرفاً به پیام رسانی مانند تلگرام محدود نمی‌شود. مواجهه با توییتر هم از همین دست است. با وجود فیلتر بودن این شبکه در کشور، بسیاری از برنامه‌سازان و حتی مدیران ارشد این سازمان حضوری جدی در توییتر دارند اما نامی از آن روی آنتن نمی‌برند.

آقایی با اشاره به تاسیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در صدا و سیما گفت: همین برخوردهای دوگانه با فضای مجازی باعث نگرانی فعالان این حوزه می‌شود. در شرایطی که خود سازمان صدا و سیما دست به تاسیس سروش و سروش‌ها می‌زند و در نهایت هم موفق نمی‌شود چگونه مدیران بخش خصوصی در حوزه vod باید در مسیر آئین نامه‌های این سازمان قدم بردارند.

این تحلیلگر فضای مجازی در پایان تصریح کرد: امیدوارم تجربه ناکام پیام‌رسان‌ سروش باعث توجه جدی مدیران این سازمان به اعتماد مخاطب شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.