ایرج حریرچی ظهر جمعه بعد از ابتلاء به ویروس کرونا و استراحت دو هفته‌ای در نخست بازگشت خود بر سر با سفر به استان گیلان از نزدیک از شرایط بیمارستان رازی رشت و همچنین بیمارستان سیار که توسط بهداری نیروی دریای سپاه در محوطه این بیمارستان راه اندازی شده بود بازدید کرد.

وی در ادامه با همراهی فرمانده سپاه قدس گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونادر هتل المپیک رشت نیز بازدید کرد.

معاون وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در استان گیلان به عنوان یکی از کانون‌های اصلی، اظهار کرد: این سیر نزولی به معنی کنترل ویروس نیست بلکه هنوز نیازمند تلاش‌های بیشتر و همکاری مردم در این زمینه هستیم.

حریرچی راه اندازی بیمارستان سیار و همچنین نقاهتگاه در رشت را یکی از راهکارهای مناسب برای کنترل شیوع ویروسکرونا دانست‌، گفت: در این مرحله نیازمند جداسازی بیماران و مبتلایان به کرونا برای مدیریت بهتر هستیم.

وی در ادامه با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ رشت در جریان روند اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا این شهر قرار گرفت و بیان کرد: گیلان از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح با توجه به پایش بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری است.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای کنترل ویروس کرونا، افزود: مردم باید در خانه‌های بمانند و از سفرهای بیش شهری و بین استانی جدا خودداری کنند.

وی در ادامه به موضوع افزایش دمای هوا و تأثیر آن بر ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در مورد آنفلوآنزا گرما نقش مؤثری در کاهش این ویروس دارد ولی درباره ویروس کرونا هنوز میزان تأثیرگذاری آن مشخص نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.