شورای اطلاع رسانی دولت چین روز جمعه در هفت بخش حقوق مدنی و سیاسی، حقوق اجتماعی و اقتصادی، تبعیض علیه اقلیت ها، تبعیض برضد زنان، نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در کشورهای دیگر، شرایط نامناسب برای اقلیت ها و نقض حقوق مهاجران منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش در آمریکا ده ها میلیون نفر از کودکان و سالمندان و بسیاری از گروه های آسیب پذیر با انواع مشکلات و نقض حقوق بشر از جمله مواد مخدر، کمبود البسه و مواد غذایی و تهدیدهای مختلفی روبرو هستند و قلدری و زورگیری همواره چالش بزرگی برای آنها بوده است.

شورای دولتی چین ضمن اشاره به تبعیض های مختلف علیه زنان در آمریکا می افزاید: حقوق سیاسی گروهای قومیتی،  اقلیت ها و مهاجران در آمریکا و همچنین حقوق فرهنگی، اقتصادی و بسیاری عرصه های دیگر که به آنها تعلق دارد، پایمال می شود.

مداخله آمریکا در کشورهای مختلف جهان از جمله در آمریکای لاتین و ایجاد مشکلات فراوان برای مهاجران بخصوص در سال ۲۰۱۹ میلادی از جمله دیگر موارد مطروحه در گزارش دولت چین درخصوص نقض حقوق بشر در آمریکا است.

خشونت با استفاده از سلاح گرم علیه مردم و شهروندان، بر اساس این گزارش مکرر در آمریکا رخ می دهد و دولت هیچ اقدام اساسی برای رفع این معضل نکرده است و فاصله طبقاتی نیز در کشور به بالاترین میزان در ۵۰ سال گذشته رسیده است.

شورای دولتی چین می نویسد که مسبب بسیاری از مصایب و آلام انسانی و مشکلات اقتصادی در کشورهایی نظیر افغانستان،یمن، سوریه، عراق و کوبا کشور آمریکاست و برخی از آنها به دلیل نقض حقوق بشرشان توسط آمریکا متحمل تلفات انسانی سنگینی نیز شده اند.

بر مبنای گزارش دولت چین در سال ۲۰۱۹ میلادی در هر ۱۵ دقیقه در آمریکا یک نفر با شلیک گلوله کشته شده و شمار کشته ها براثر تیراندازی با سلاح گرم به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است که ۴۱۵ مورد آن کشتارهای گروهی بوده که از تعداد روزهای سال بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.