سیف الله آقابیگی افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی و ارزیابی های کارشناسان مجموعه آب وزارت نیرو از وضعیت بارش ها و دمای مناطق مختلف کشور، تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹، جلسه ستاد فرماندهی سیلاب در شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف پایش و ارزیابی و تحلیل مناطق مختلف از نظر منابع آبی، وضعیت رودخانه ها و مواردی که لازم است برای روبرو شدن با هر شرایطی اتخاذ شود تشکیل شد.

وی ادامه داد: تصمیماتی در این جلسه برای هر یک از استان های کشور با توجه به وضعیت آن استان به منظور ایجاد شرایط مدیریتی مناسب و اتخاذ همه برنامه ها و اقدام هایی که پیش از آغاز بارش ها باید در نظر گرفته شود از جمله کنترل حجم مخازن سدها برای جاگیری سیلاب های احتمالی، وضعیت پرشدگی سدها، رها سازی برنامه ریزی شده آب سد ها برای بارش های جدید، پایش وضعیت رودخانه های شهری و خارج از شهرها، شناسایی نقاط بحرانی رودخانه ها و نقاط فاقد آبگذری مناسب برای ایجاد سازه های تقاطعی در محدوده شهرها و روستاها و مسیرهای بین شهری مورد تایید قرار گرفت.

آقابیگی گفت: طبق این تصمیم ها همه همکاران باید نسبت به اجرای برنامه های پیش بینی شده با هماهنگی سایر دستگاه های مربوط اقدام و در سطح استان ها به مرحله اجرا درآورند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: مجموع پیش بینی ها بر این است که از امروز که هفته چهارم اسفندماه است در مناطقی از کشور به طور غالب استان های جنوب غرب و غرب شاهد بارندگی خواهیم بود و احتمال شدت بارش در حوزه زاگرس اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: پیش بینی ها در مجموع بیانگر آن است که میزان بارش فروردین ماه بالاتر از نرمال خواهد بود و با توجه به ایام تعطیل گرچه بیماری کرونا شیوع یافته بهتر است مردم توجه بیشتری به هشدارها داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.