اتحادیه اروپا روز جمعه ضمن ارائه فهرستی از اقدامات لازم برای حمایت اقتصادی از اعضای این اتحادیه در برابر عواقب ناشی از شیوع کرونا، وعده داد که برای کمک به ایتالیا به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا که نسبت به سایر اعضا، بیشترین خسارت، ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را متحمل شده است، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

این سخنان فن‌درلاین یک روز پس از آن مطرح شد که کریستین لاگار رییس بانک مرکزی اروپا با بیان اینکه وظیفه‌ای در قبال حمایت از وضع مالی نامطمئن ایتالیا ندارد، خشم مردم ایتالیا را برانگیخت.

به نظر می‌رسد سخنان امروز رییس کمیسیون اروپا، برای دلجویی از مردم و دولت ایتالیا که از حرف‌های رییس بانک مرکزی اروپا بشدت خشمگین شده بودند، مطرح شده است.

فن‌درلاین امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگاران چند بار تأکید کرد که اتحادیه اروپا هر نیازی که ایتالیا برای مقابله با کرونا داشته باشد، تأمین خواهد کرد.

روبرتو گوالتیری وزیر اقتصاد ایتالیا از سخنان امروز رییس کمیسیون اروپا استقبال کرد.

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از ۱۵ هزار مبتلا و یک هزار و ۱۶ فوتی بر اثر این بیماری، وضع وخیم‌تری نسبت به سایر کشورها دارد.

تخصیص بودجه ۲۵ میلیارد یورویی از سوی ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا، باعث شده تا میزان بدهی‌های خارجی این کشور بیش از پیش افزایش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.