در پی آزمایش مثبت کرونای ۲۱ مسافر و خدمه کشتی تفریحی که در سواحل کالیفرنیا پهلو گرفته، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور داده تا سفرهای دریایی آمریکا به خارج از کشور به مدت یک ماه به حالت تعلیق در بیاید.

ترامپ جمعه شب در صفحه توئیتر خود نوشت: به درخواست من، فعالیت خطوط کشتی‌رانی شرکت‌های کارناوال ، کارائیب رویال ، نروژین و ام اس سی (شرکت حمل و نقل مدیترانه‌ای) به مدت ۳۰ روز متوقف می‌شوند.

در پی افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی روزهای خیر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه به‌منظور پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا حالت اضطراری ملی اعلام کرد.

در حالی که چندین هفته از زمان شناسایی نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا می‌گذرد، جدی گرفته نشدن این مسئله از سوی مقامات آمریکایی از جمله شخص دونالد ترامپ موجب تشدید بحران کرونا در این کشور شد و حتی بازارهای این کشور را نیز دچار بحران کرد.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت آمریکا، حدود ۱۸۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند که تاکنون بیش از ۴۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.