علی لاریجانی در این گفت‌وگوها با اشاره به لزوم واکنش سریع ستادهای مدیریت بحران در هر یک از این استان‌ها، خواستار بکارگیری تمامی ظرفیت های استانها برای آگاه سازی و اطلاع رسانی بموقع و نیز استفاده از توان همه دستگاه‌ها برای ارتقای  بهداشت محیط های عمومی در مقابله با ویروس کرونا شد.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با کمک سایر نهادها پیگیری های مستمری را صورت داده است  تا نیازمندی ها و امکانات مورد نیاز همه مناطق کشور برای مقابله با این بیماری هر چه سریعتر تامین شود، از استانداران خواست تا با بسیج  همه دستگاه ها ضمن رسیدگی به وضعیت مبتلایان، مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت و گوی  قبلی خود با وزیر بهداشت و تلاش این وزارتخانه مبنی بر فعال سازی و تجهیز  کلینیک های تخصصی ریه در استان ها، این اقدام را راهکاری ضروری برای درمان مبتلایان به کرونا دانست و افزود: درمان و رسیدگی تخصصی  به مبتلایان  کرونا از طریق پشتیبانی و تجهیز تیم های پزشکی باید در سطحی باشد که آمار تلفات در  استان ها به سرعت  به روند نزولی رسیده و به کمترین تلفات  تقلیل یابد.

لاریجانی با قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی که در اقصی نقاط کشور  در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اظهار داشت:  باید از خدمات همه نیروها و کسانی که برای رفع کمبودها و نیازهای روزمره مردم در بخش های مختلف تلاش می کنند، تشکر کرد و قدردان مجاهدت های آنان بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا  کشور با همبستگی جمعی، عزم ملی و روحیه امید و مسئولیت پذیری   از این بحران به سرعت عبور کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت استقرار افراد در منازل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری در جهت  مهار این بیماری، خواستار مدیریت صحیح و برنامه ریزی استانداران برای کاهش ترددها شد.

عباس رضایی، عنایت الله رحیمی و سیدعلی آقا زاده،  استانداران اصفهان، فارس و مرکزی  نیز در این گفت و گوها ضمن ارایه گزارشی از آخرین اوضاع و برنامه های اجرا شده برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، به تشریح اقدامات خود در زمینه تجهیز مراکز درمانی، اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ،  بهره گیری از ظرفیت های نیروهای مسلح واستفاده از کمک های خیرین و نیکوکاران  پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.