به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، رئیس جمهوری برزیل هفته گذشته به اقامتگاه شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مارالاگوی فلوریدا رفت و پس از دیدار با وی، به همراه دیگر اعضای هیئت برزیلی در یک ضیافت شام مشترک شرکت کرد.

پس از این دیدار اعلام شد آلودگی «فابیو واین گارتن» وزیر ارتباطات برزیل به کرونا که در این سفر بولسونارو را همراهی می کرد، تایید شده است.

همچنین تا کنون سناتور «نلسینهو تراد»، «کارینا کوفا» وکیل بولسونارو و «نستور فورستر» نماینده مراودات تجاری برزیل در آمریکا از مثبت بودن آزمایش های خود خبر داده اند.

بنا به توصیه پزشکان فورستر قرنطینه خود را بصورت انفرادی آغاز کرده و تا دو هفته دیگر ادامه می دهد.

به دنبال مثبت بودن آلودگی به کرونای چهار نفر از همراهان رئیس جمهوری برزیل در سفرش به آمریکا، اکنون وی باید دومین آزمایش کرونا را نیز انجام  دهد.

به گزارش رسانه های برزیلی، بولسونارو در حالی به توصیه «لوئیز انریکه ماندتا» وزیر بهداشت برزیل آزمایش می دهد که نخستین آزمایش کرونای او پس از بازگشت از آمریکا منفی بوده است.

با این حال طبق پروتکل بهداشتی مقامات برزیل، معاینات و آزمایش های مربوط به کرونا باید تا ۷ روز از احتمال آلودگی افراد، گرفته شود.

بدین ترتیب رئیس جمهوری برزیل باید تا مشخص شدن نتیجه آزمایشات، به همراه همسر و دخترش در کاخ ریاست جمهوری در شهر برازیلیا قرنطینه شود.

طی روزهای اخیر شمار دیگری از اعضای هیئت همراه بولسونارو در دیدارش با «دونالد ترامپ» در فلوریدا آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته اند که نتیجه آزمایش ۴ نفر از آنها مثبت بوده است.

این در حالی است که شایع شده ابتلای این افراد به کرونا به دلیل اقامتشان در آمریکا و تماس با مقامات دولت این کشور بوده است.

در همین حال «دونالد ترامپ» پس از بحث هایی که در خصوص احتمال آلودگی اش به کرونا مطرح شده سرانجام پذیرفته که در آزمایش کرونا شرکت کند. وی روز گذشته (جمعه) طی سخنانی از «احتمال بسیار زیاد» انجام آزمایش کرونا در روزهای آتی سخن گفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.