«حسینعلی امیری» عصر شنبه ضمن اشاره به نامه مجتبی ذوالنوری به روحانی درباره مدیریت بحران کرونا در کشور افزود: رییس جمهور شخصا مسائل مربوط به مدیریت بحران کرونا را مستمرا در طول شبانه روز پیگیری می کند و اولویت اول دولت، مدیریت بحران کرونا و حفظ جان شهروندان است.

وی با بیان این که تقریبا همه کشور و استان‌ها درگیر این ویروس شده‌اند، گفت:  دولت از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در چین، با تمام توان تلاش کرد تا از شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری کند و براین اساس امکانات درمانی و بهداشتی را تا حدی که در توان داشت، تهیه کرد.

امیری یادآور شد: در همان روزهای اول چندین جلسه دولت به موضوع کرونا اختصاص پیدا کرد. همچنین مراکز پزشکی تجهیز شده و برخی بیمارستان‌ها مختص مقابله با کرونا شده‌اند. به دستور رییس جمهور چند بار اعتبارات ویژه به وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور اضافه کرد: اعضای دولت موظف شدند که به وزیر بهداشت کمک کرده و همه امکانات دستگاه‌های اجرایی در اختیار وزیر بهداشت و این وزارتخانه قرار گیرد. اعضای دولت هم موظف شدند امکاناتی که دکتر نمکی می‌خواهد را تهیه و تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پیچیده تر شدن شرایط، ستاد مدیریت کرونا تشکیل و با نظر شورای عالی امنیت ملی، تصمیم این ستاد برای کل دستگاه‌های نظام لازم‌الاجرا شد. با دستور رهبری هم بخش‌های زیرمجموعه دفتر ایشان به کمک آمدند و در مجموع برای مدیریت بحران کل نظام بسیج شدند.

امیری تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد، همراهی مردم و درک درست جامعه از خطر این ویروس است؛ زیرا مادامی که مردم کمک، همراهی و همکاری کافی را نداشته باشند، امکانات دولتی اثربخشی کافی را نخواهد داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: درخواست دولت از مردم همکاری، مراعات پروتکل‌های مدیریت بحران کرونا، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از ناحیه وزارت بهداشت، مراعات بهداشت شخصی برای قطع زنجیره انتقال کروناست و این مسائل با همکاری مردم محقق می‌شود.

وی همچنین با اشاره به قدردانی رییس جمهوری از رهبر انقلاب اسلامی برای صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح گفت: با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فعال شدن قرارگاه ستاد مشترک، امکانات نیروهای مسلح به طور کامل و دقیق برای مقابله با این ویروس وارد عمل خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.