به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تا کنون در برابر فشار ها برای اتخاذ تدابیر سختگیرانه مشابه با تدابیر کشورهای اروپایی دیگر به هدف کند کردن گسترش ویروس کرونای جدید در این قاره مقاومت کرده است.

یک منبع وابسته به دولت انگلیس امروز(شنبه) اظهار کرد: وزرای دولت انگلیس با همراهی مشاور علمی ارشد و مسئول پزشکی ارشد کابینه در حال کار به روی برنامه کشور برای متوقف کردن برخی از انواع اقدامات عمومی شامل تجمعات بزرگ هستند.

این منبع تاکید کرد، چند روز دیگر قوانینی اعلام می‌شود تا به موجب آنها دولت اختیاراتی را به منظور مدیریت شیوع ویروس کرونای جدید از جمله متوقف کردن تجمعات بزرگ و جبران هزینه‌های سازمان ها داشته باشد.

برخی از سازمان ها در انگلیس با مستقل عمل کردن از دولت این کشور به صورت یکجانبه اقدام به وضع محدودیتهایی برای تجمعات عمومی کرده‌اند.

روز جمعه سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس تمامی مسابقات این لیگ را تا روز چهارم آوریل به حال تعلیق درآورد و رخدادهای ورزشی دیگر این کشور نظیر ماراتون لندن نیز توسط سازمانهای مربوطه به تعویق افتادند.

کاخ سلطنتی انگلیس نیز اعلام کرد، ملکه ۹۳ ساله این کشور هم در چند روز آینده حضورش در چند مراسم عمومی را لغو کرده است.

جانسون برگزاری انتخابات محلی و شهرداری ها در انگلیس را که قرار بود ماه مه آینده برگزار شود برای مدت یک سال به تعویق انداخت.

آمارهای انگلیس نشان داده‌اند که تا روز جمعه این کشور ۷۹۸ مورد ابتلای به ویروس کرونای جدید را ثبت کرده و ۱۱ تن نیز در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.