دکتر عطاءالله محمدی روز یکشنبه در خصوص راهکار ماندن در منزل با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و اجتماعی هر خانواده بی‌شک با هم متفاوت است. بنابراین برای کاهش فشار روانی ناشی از حضور مداوم در منزل نباید یک دستورالعمل یکسان برای جامعه صادر شود.

وی ادامه داد: همچنین حضور کودک، نوجوان و... نیز در هر خانواده موقعیت منحصر به فردی را رقم می‌زند؛ بنابراین هر خانواده باید خلاقانه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی خویش عمل کند.

عضو پیشین کانون اصلاح و تربیت تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات عدم خروج از منزل در کشور دشواری‌های اقتصادی برخی اقشار آسیب پذیر است.

محمدی افزود: برای برخی خانواده ها حضور در منزل برابر با فقر اقتصادی است. بنابراین تاکید بر اهمیت عدم خروج از منزل در جامعه باید با حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دولت همراه باشد.

روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران یادآور شد: به عنوان مثال دولت چین به هنگام قرنطینه شهرها با پخش غذا در درب منازل خواستار عدم خروج از خانه ها شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر این حضور در خانه برای دست فروشان، فال فروشان، کودکان کار و... که در معرض این بیماری (ویروس کرونا) نیز قرار می گیرند، برابر با عدم کسب درآمد و از دست دادن اشتغال است.

محمدی خاطرنشان کرد: این قشر آسیب‌پذیر حجم اعظمی از جامعه ایران را تشکیل می دهد؛ بنابراین دولت مردان با حمایت‌های اقتصادی و ایجاد اطمینان خاطر جهت گذران زندگی به طور حتم می تواند چالش‌های عدم خروج از منزل برطرف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.