بر اساس خبری که در رویترز آمده است، اپل که بدون شک یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در جهان و ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده که به منظور حفظ سلامت و بهداشت جوامع و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا تمامی فروشگاه های خرده فروشی خود را در جهان تعطیل خواهد کرد.

این در حالی است که بسیاری دیگر از شرکت‌های آمریکایی نیز به تعطیلی و بستن فروشگاه‌های خود در کشورهای مختلف اقدام کرده‌اند.  

بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی این شرکت منتشر شده است، تمامی فروشگاه های خرده فروشی اپل در کشورهای مختلف به جز چین تا تاریخ ۲۷ مارس سال جاری میلادی تعطیل خواهد شد.  

از دیگر شرکت‌هایی که به بستن فروشگاه های خود اقدام کردند می توان به اپراتورهای مخابراتی ورایزن و تی موبایل اشاره کرد که اعلام کرده اند: تمامی فروشگاه های خود را در ایالات متحده آمریکا به طور موقت تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند کرد.

آنها در بیانیه های منتشر شده خود عنوان کرده اند که این اقدام به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس خطرناک کرونا و ترغیب کاربران و شهروندان به ماندن در منزل صورت گرفته است.

ویروس خطرناک و مرگبار کرونا با سر منشأ چین تاکنون بالغ بر ۱۵۳ هزار نفر را در کشورهای مختلف جهان درگیر و آلوده کرده و جان بیش از ۵۷۰۰ نفر را نیز گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.