این اطلاعیه ادامه داده است: به اطلاع عموم مردم شریف ایران اسلامی می رساند برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی ویژه مناسبت‌های آخر ماه مبارک رجب از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی قابل دریافت است.

در این اطلاعیه بر رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه مراجع تقلید در این زمینه تاکید مجدد شده است.

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی روز گذشته گفت: زیارت ضریح مطهر امام رضا (ع) و تشرف به روضه منوره از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۸ بعداز ظهر شنبه ۲۴ اسفند ماه به دلیل انجام کار تنظیف و شست و شوی یک ضلع از آن یا به عبارت دیگر پرداخت ضریح برای زایران محدود شد. در این ساعات زایران نمی توانند به اطراف ضریح نزدیک شوند و قادر خواهند بود با فاصله بیشتری از روضه منوره ضریح را دیده و آن را زیارت کنند. پرداخت ضریح و کار شست و شو و تنظیف آن در ساعات ۱۱ ظهر تا ۱۸ بعداز ظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

تقدیر آیت‌الله وحید خراسانی از کادر درمانی کشور

همچنین به گزارش ایرنا، آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، با صدور پیامی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی و دعای خیر برای آنان، بر انجام دستورات متخصصان توسط مردم به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری تاکید کرد.

وی در این پیام لزوم اجتناب از آنچه موجب انتشار بیماری در جامعه می‌شود را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رفع مشکلات علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی توسط به معنویات ضروری است.

در این پیام با توصیه به انجام ۲ عمل معنوی برای رفع مشکلات آمده است: در شب یا روز ۲۵ ماه رجب، شهادت  حضرت موسی بن جعفر(ع) که مصادف با اولین روز سال جدید است، در منازل و در جمع خانواده، متوسل به باب‌الحوائج(ع) شوند و مصائب آن امام مظلوم را ذکر بنمایند.

پیام حاکی است: هر کس به هرقدر که برایش میسر است، قرآن کریم را تلاوت نماید و آن را به مادر بزرگوار امام زمان(عج)، حضرت نرجس خاتون(س) هدیه نماید.

این مرجع تقلید در پیام خود ابراز امیدواری کرده است که با این عمل، توجه و عنایت وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) شامل حالمان گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.