محسن هاشمی، در پایان آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز اعتراض هیئت تطبیق به بودجه سال ۹۹ که شامل اعتراض به ۱۱ بند از تبصره ها بود، رسیدگی شد که سه بند مورد قبول اعضا قرار گرفت و اصلاح شد و اعضا بر ۸ بند پافشاری کردند. قرار بود جلسه شورا برای رسیدگی به اعتراض فرمانداری باشد، ولی در اثر فضای کرونایی کشور بخش عمده ای از جلسه امروز به تذکراتی با موضوع کرونا در سطح شهر تهران اختصاص یافت و شهردار تهران نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد و این اطمینان را به مردم داد که شهرداری مسئولیت های خود را در این حوزه انجام می دهد.

وی ادامه داد: چند طرح دوفوریتی نیز تحت تأثیر فضای کرونایی کشور در صحن به تصویب رسید که یکی از آنها ارائه فرصت دو ماهه به سازندگان برای دریافت پروانه ساخت با عوارض سال ۹۸ طی دو ماه نخست سال ۹۹ بود که این امتیاز به این دلیل داده شد که در روزهای پایانی سال سازندگانی که می خواهند بر اساس عوارض امسال پروانه بگیرند، در شهرداری مناطق ازدحام نکنند. همچنین پروانه ساخت برای سازندگانی که معطل تصویب نما هستند نیز با قید تعهد سه ماهه به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: تقویم برگزاری جلسات شورا نیز در جلسه امروز بررسی و به تصویب رسید و اعضا ۳۴ جلسه در نیمه اول سال ۹۹ خواهند داشت. همچنین بررسی موضوع ثبت میراث طبیعی توچال ناتمام ماند که در جلسات بعدی در مورد آن تصمیم گیری می شود.

هاشمی تأکید کرد: کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری توسط فرمانداری تأیید شده و سه مورد از تبصره ها نیز حل شده است و امیدواریم سایر تبصره ها نیز مشکلی نداشته باشد و از نگاه ما بودجه تصویب شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چه توصیه ای برای شهروندان تهرانی دارد تا ماندن در خانه ها را جدی بگیرند، گفت: شیوع ویروس کرونا باید بتواند سبب رفتارهای جدید ما باشد. نوروز امسال با محدودیت تردد، قدردان کادر بیمارستانی و پزشکی کشور باشیم و از سفر و دید و بازدید و حضور در اجتماعات پرهیز کنیم تا زنجیره شیوع کرونا قطع شوداما با همه وجود نیروهای شهرداری پای کار هستند و به وظایف خود در حوزه نظافت و ضدعفونی کردن عمل می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.