در نامه کارگروه مدیریت بحران کرونا خانه سینما، خطاب به علیرضا زالی مدیر بیماری کرونا کلان شهر تهران آمده است: با توجه به مقاومت مسئولین سینما و تلویزیون و عدم توجه عملی تهیه‌کنندگان به درخواست‌های کارشناسانه حضرتعالی، متاسفانه فیلمبرداری چندین  پروژه در حال انجام است.  طبق مستندات موجود و مدارک مستند ‌‎در روزهای گذشته، از بین ده مورد مشکوک به کرونا در میان عوامل و بازیگران شاغل در صحنه‌های فیلمبرداری دو نفر از همکاران مان، آقایان "ع . ج " در سریال "گیل‌دخت" و "م . ک " در سریال "ایل‌دا " به کرونا مبتلا شده‌اند و چند روزی را در بیمارستان بستری شده‌ و هم‌اکنون نیز در قرنطینه خانگی هستند.

در ادامه این نامه آمده است: با کمال تاسف روز گذشته نیز (شنبه ۲۴ اسفند) خبری نگران کننده برای ما محرز شد و آزمایش کرونای سومین همکارمان "ر.ش" در سریال "زیرخاکی" نیز مثبت اعلام شد. همچنین فیلم های منتشر شده از پشت صحنه سریال سلمان فارسی، نگرانی های زیادی را درباره این پروژه ایجاد کرده است. ‌‎از آنجایی که امکان سرایت این ویروس نهفته به سایر همکارانمان در پروژه‌های مذکور  و تداوم زنجیره انتقال آن به خانواده‌ها و جامعه قوی است، خواهشمندیم که مؤکداً ترتیبی اتخاذ نمائید تا به دلیل گستردگی جغرافیایی و انسانی حرفه‌ی متنوع فیلمسازی به هر طریق ممکن از ادامهٔ روند تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و تمام فعالیت‌های هنری که مستلزم تجمعات انسانی است ممانعت شود و شرایطی برای بررسی سلامتی و پزشکی عوامل این پروژه ها فراهم شود. 

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره تعداد افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت شدگان ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون چهار هزار و ۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها اظهار کرد: تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۱ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۷ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۶ نفر، ایلام ۱۸ نفر، آذربایجان غربی ۱۸ نفر، کهگیلویه و بویراحمد یک نفر، بوشهر ۶ نفر، استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بدون مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

جهانپور گفت: رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی، جلوگیری از تردد شهری و بین شهری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی درباره توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز بیان کرد: آنچه مازاد بر نیاز نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی باشد، با اولویت داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: روزهای پایانی سال را در پیش داریم و نباید سفر انجام شود و مردم باید توصیه‌ها را جدی بگیرند. ما در مقابل سلامت اطرافیان و خانواده خود مسئول هستیم و باید در خانه بمانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.