ویدئوی بارش بادمجان از آسمان در منطقه شهرک غرب تهران بازتاب بسیاری در فضای مجازی پیدا کرده است و بسیاری آن را یکی دیگر از مصائب سال ۹۸ نامیدند که بر سر مردم ایران باریده است و این به دستمایه سوژه طنز بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

البته این اولین بار نیست که چیزی غیر از باران از آسمان می بارد. مثلا از حیواناتی که در باران‌ها پیدا شده‌اند می‌توان به کرم‌ها، ماهی های مرکب، قورباغه‌ها و حتی حیوانات بزرگتری مثل تمساح اشاره کرد.

چطور ممکن است؟

باران توجیه علمی دارد، اما بارش ماهی چطور؟ یکی از نظریات علمی این است که تندبادهای بزرگ و سهمگین برخی اجسام مانند قایق‌های کوچک و حتی حیوانات دریایی را به همراه خود حمل می کنند و بعد از طی یک مسافت بسیار طولانی گاهی تا صدهای کیلومتر آن را با خود جابه جایشان می کنند.

به همین خاطر است که مثلا افرادی با کیلومترها فاصله از دریا یا اقیانوس شاهد بارش ماهی و قورباغه هستند.

در مورد این ویدئو که عده‌ای از ترس برخورد بادمجان در حال فرار هستند نیز برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند باد این بادمجان‌ها را از مزارع اطراف تهران و از مناطقی مثل شهریار به تهران آورده است. این ادعائی است که صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آن را قاطعانه تکذیب کرده و به ایرناپلاس می‌گوید: اولا این ویدئو قطعا ساختگی است و در درجه بعد هیچ گردباد یا تندبادی در شهرک غرب مشاهده نشده است که چیزی با خودش آورده باشد.

از سوی دیگر، در فضای توئیتر نیز برخی مدعی شده‌اند این ویدئوها کار شخصی است که در تولید جلوه های ویژه تبحر دارد. بنابر ادعای این افراد خالق ویدئوهای بارش بادمجان از آسمان تهران، شخصی به نام امین تقی پور است؛ یک ایرانی ساکن کانادا که مسلط به طراحی جلوه‌های ویژه است و در هالیوود کار می‌کند و برای درگذشت پدرش به ایران آمده اما به خاطر کرونا پروازش کنسل شده و فعلا در ایران است و مشغول شیرینکاری است!

البته در سوی دیگر به علت تعدد ویدئوها برخی امکان ساختگی بودن این ویدئوها را رد کردند و در مقابل، بسیاری گفتند کسی که در این کلیپها ایفای نقش می‌کند، یکسان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.