حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی دامغانی اظهار کرد: به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی روزهای اخیر ورود به آرامستان‌های مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و آرامستان‌ها فقط برای دفن متوفی با تعداد محدود همراهی پذیرش دارد.

 

وی در خصوص تکفین و تدفین فوتی‌های ویروس کرونا، اظهار کرد: تجهیز و تدفین اموات کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دقت کامل امور شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در غسال‌خانه‌ای ویژه انجام می‌پذیرد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی پرسنل سالن تطهیر سازمان که عهده‌دار امر واجب شرعی هستند، مانند کادر درمانی در جبهه اول خدمت به مردم هستند در اولویت بوده و رفع دغدغه خانواده‌های عزادار مورد تاکید است. به همین خاطر غسال‌خانه ویژه‌ای در آرامستان بهشت‌رضا(ع) در نظر گرفته شده و فوتی‌های کرونا در آن محل تطهیر می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی دامغانی با اشاره به اینکه «ضدعفونی بدن متوفیان کرونا جهت پیشگیری از انتقال آلودگی ویروس کرونا انجام می‌شود»، افزود: پس از انجام تطهیر و تکفین، پیکرها در چند مرحله ضدعفونی شده و محل تدفین نیز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

 

وی در خصوص الزامات بهداشتی پرسنل واحد تغسیل و اهمیت حفظ سلامت آن‌ها، خاطرنشان کرد: کلیه پرسنل مجهز به لباس محافظ، ماسک مخصوص و دستکش هستند. پس از هر مورد تجهیز میت، البسه پرسنل و سالن تغسیل اموات کرونا به‌طور کامل ضدعفونی می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی روزهای اخیر ورود به آرامستان‌های مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و آرامستان‌ها فقط برای دفن متوفی با تعداد محدود همراهی پذیرش دارد.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد حجت الاسلام و المسلمین مهدوی دامغانی در خصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی، اظهار کرد: شایعات پخش شده در فضای مجازی در مورد شیوه دفن اموات کرونا مورد تایید نبوده و انتشار آن‌ها باعث رنجش خاطر خانواده‌های داغ‌دار خواهد شد. خواهشمندیم، مردم فقط از طریق روابط عمومی شهرداری، سازمان مدیریت آرامستان‌ها و دستگاه‌های متولی پیگیر اخبار رسمی و موثق باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.