رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه، رئیس کل بانک مرکزی و مقامات سازمان امور مالیاتی، تسهیلات مصوب شده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کسب و کارها در مواجهه با کرونا را تشریح کردند.

 رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه دیروز توضیحاتی در خصوص بسته‌های حمایتی از مردم و کسب و کارها ارائه کردند. رئیس جمهور، در پایان  جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی، گفت:  باید فعالیت اقتصادی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

روحانی در ادامه تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد و کسب و کارهای متضرر از کرونا را تشریح کرد که در جدول زیر در کنار توضیحات رئیس سازمان برنامه و رئیس و  معاون سازمان امور مالیاتی به طور خلاصه ارائه شده است.

  نوبخت رئیس سازمان برنامه نیز توضیحات بیشتری درباره طرح‌های بالا ارائه کرد. وی گفت: به افرادی که مشاغل‌شان از کرونا آسیب دیده، مهلت داده خواهد شد. در این زمینه ۱۰ گروه از مشاغل تعریف می شود و برای پرداخت مالیات، بیمه و اقساط بانکی شان مهلت داده می‌شود. وی درباره پرداخت وام هم گفت: کارگران فصلی هستند که بین یک تا دو میلیون تومان کارت یارانه و حمایت معیشتی شان شارژ می شود؛ این مبالغ نیز سه ماه تنفس داشته و پس از آن به صورت اقساطی از افراد کسر می‌شود؛ در این زمینه افراد نیاز به حضور در بانک یا آوردن وثیقه و ضامن ندارند و همین که تقاضا کنند پرداخت خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی هم ضمن اشاره به برخی تسهیلات فوق، گفت: قرار شد نظام بانکی به تامین  اجتماعی کمک و تسهیلاتی ارائه کند تا این سازمان بتواند سهم کارفرمای مشاغلی را که آسیب دیده اند به مدت سه ماه به تاخیر بیندازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.