ان اچ کی ورلد گزارش داد، شرکت برق کیوشو اعلام کرد که از روز دوشنبه (امروز) فعالیت واحد شماره یک نیروگاه سندای واقع در جنوب غرب ژاپن را به حالت تعلیق درمی آورد چراکه نمی تواند در ضرب الاجل تعیین شده ساخت تأسیسات اجباری برای مقابله با شرایط اضطراری را تکمیل کند.

بنابر اعلام شرکت کیوشو، ابتدا کار تولید و انتقال در این راکتور در ساعات ابتدایی امروز متوقف می شود و پس از گذشته حدود چهار ساعت، عملیات آن کاملا توقف می یابد.

بنابراین، قرار است بازرسی های معمول این راکتور پیش از موعد مقرر انجام شود.

این اولین بار است که یک راکتور در ژاپن به این دلیل که نتوانسته در مدت زمان تعیین شده به الزامات جدید دولت در زمینه ایمنی هسته ای عمل کند، تعطیل می شود.

الزامات جدید دولت در ارتباط با ایمنی هسته ای در سال ۲۰۱۳ پس از وقوع فاجعه هسته ای در نیروگاه فوکوشیما دایچی تعیین شده است. حادثه ای که در سال ۲۰۱۱ در پی وقوع سونامی در منطقه اتفاق افتاد و از آن به عنوان دومین فاجعه هسته ای دنیا پس از چرنوبیل یاد می شود.

دولت در واقع با تعیین این الزامات از نیروگاه‌های هسته ای می خواهد تا تاسیساتی را برای تضمین ایمنی راکتورها در مواقع اضطراری، همچون سقوط هواپیما و اقدامات تروریستی ایجاد کنند. سازمان نظارت هسته ای ژاپن نیز اپراتورها را ملزم کرده است تا ظرف مدت پس از   طرح های ساخت و ساز تائید می شوند، ساختن این تاسیسات را تکمیل کنند.

شرکت کیوشو اعلام کرده است که فعالیت راکتور شماره یک نیروگاه سندای در ماه دسامبر سال جاری (میلادی) پس از تکمیل روند ساخت این تاسیاست اجباری مجدد از سرگرفته خواهد شد. این اپراتور همچنین قرار است فعالیت واحد دو این نیروگاه را نیز در ماه مه به دلیل مشابه به حالت تعلیق درآورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.