«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (یکشنبه)  در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» هشدار داد که ویروس کرونا در کشورش هنوز به اوج خود نرسیده است و هفته‌های پیش‌رو روزهای خطرناکی در انتظار این کشور است و نیاز به حداکثر اقدامات احتیاطی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت محدودیت‌های وضع شده در کشور ایتالیا در پی تشدید شیوع «کووید-19» ، تصریح کرد که نیازی به وضع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیشتر نیست و از مردم ایتالیا خواست که به قوانین محدودکننده فعلی احترام بگذارند.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین تصریح کرد که دولت ایتالیا آمادگی دارد برای ارائه کمک‌های بیشتر به کسبه و خانوارهایی که از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، وارد عمل شود.

ایتالیا بعد از چین، دومین کشوری است که بیشترین آسیب و ضرر را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند و تعداد مبتلایان و قربانیان در این کشور تا روز گذشته (یکشنبه) به ترتیب به ۲۴ هزار و ۷۴۷ نفر و یکهزار و ۸۰۹ نفر افزایش یافت.

کونته در ادامه به اقداماتی اشاره کرد که تاکنون در ایتالیا برای حمایت از خانوارهای این کشور اروپایی در پی شیوع کرونا مقرر شده است و گفت: «اقدامات تصویب شده، کافی نیست. خسارات (ناشی از ویروس کرونا) جدی و گسترده خواهد بود. "طرح واقعی بازسازی" مورد نیاز است».

وی تأکید کرد: «بعد از (پشت سر گذاشتن بحران) کرونا ویروس، هیچ چیز مثل قبل نخواهد بود. ما مجبوریم بنشینیم و قوانین تجارت و بازار آزار را بازنویسی کنیم».

پیش از این دولت ایتالیا اعلام کرده بود که حمایت اقتصادی مورد نظر، معادل ۲۵ میلیارد یورو خواهد بود و کابینه ایتالیا قرار است طی نشست امروز خود، اقدامات جدیدی را برای حمایت از کسبه و خانوارها به تصویب درآورد».

نخست‌وزیر ایتالیا ادامه داد: «ما با قوانینی پاسخگو خواهیم بود که به اقتصاد ما اجازه  می‌دهد تا از پس هزینه‌های زمان‌های اضطراری برآید. ما آمادگی داریم، در صورت لزوم، بار دیگر برای بازسازی کشور، وارد عمل شویم».

هفته گذشته، دولت ایتالیا، محدودیت‌هایی را برای کل کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرد و مدارس، فروشگاهها، رخدادهای ورزشی را تعطیل کرد و به مردم دستور داد که در خانه‌های خود بمانند و فقط رفت‌ و آمدهای ضروری را انجام دهند.

کونته ادامه داد: «دانشمندان به ما می‌گویند که شیوع (کرونا) هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است، این هفته‌ها (آتی) خطرناک‌ترین روزها خواهد بود و نیاز به احتیاط حداکثری است».

خبرگزاری روسی تاس امروز (دوشنبه) گزارش کرد که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مربوط به ایتالیا است که تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در آن کشته شده‌اند و نرخ تلفات آن ۷.۳۱ درصد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.