آلمان روز دوشنبه با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستورکار قرار داد.

مقامات آلمان اعلام کردند که به دنبال اجرایی کردن کنترل مرزها، تنها افرادی که دلایل معتبر برای سفر دارند از جمله رانندگان کامیون انتقال کالا می توانند از مرزها عبور کنند.

پیشتر مقام‌های آلمان با بستن مرزهای خود با اتریش، سوییس و فرانسه برای کنترل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده‌ بودند.

به گزارش رویترز، «امانوئل مکرون» روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و دیگر مقام‌های اتحادیه اروپا، اقدام هایی یکجانبه کنترل مرزی که توسط برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به منظور تلاش در کنترل شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند را محکوم کرد.

بحث و گفت و گو میان رهبران فرانسه و آلمان پس از آن انجام شد که برلین در تلاش برای مهار شیوع کرونا اقدام‌های کنترل مرزی خود با اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ و دانمارک را انجام داد.

کاخ الیزه صبح دوشنبه اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه یک ناهار کاری در قالب شورای دفاع خواهد داشت. این امر می‌تواند منجر به اقدام‌های جدیدی برای مقابله با کرونا شود.

مکرون پیش از این نشست، با رئیس کمیسیون اروپا، صدراعظم آلمان و رئیس شورای اروپا در مورد کنترل‌های تقویت شده احتمالی در مرزهای اروپا گفت و گو کرد.

آلمان صبح امروز کنترل مرزهای خود با پنج کشور از جمله فرانسه را آغاز کرد. بر اساس این محدودیت، پلیس تنها حمل و نقل کالا و کارگران مرزی را مجاز دانسته و به آنها دستور داده شده دیگر مسافران را هم برگردانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.