«ژروم سالمون» روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو «فرانس انتر» تاکید کرد که اوضاع خیلی سریع وخیم می‌شود، ماندن در خانه کاملا" ضرورت دارد.

براساس آخرین آمارهای بهداشت عمومی فرانسه، ویروس کرونا تاکنون ۵ هزار و ۴۲۳ نفر را در این کشور آلوده کرده و  منجر به مرگ ۱۲۷ نفر شده است.

او می‌گوید که همه ما بدون آنکه بدانیم، می‌توانیم حامل و ناقل کرونا باشیم.

به گفته سالمون، نیمی از افراد تحت مراقبت‌های ویژه زیر ۶۵ سال سن دارند. اندکی بیش از ۱۰ درصد مرگ و میرها زیر ۶۵ سال اتفاق می‌افتد و موارد ناچیزی از مرگ و میر هم در افراد خردسال مشاهده شده است. اما در بین ۲۵ یا ۳۰ سال، اشکال شدیدتر وجود دارد.

استفاده از ماسک و دستکش در خیابان کمک چندانی نمی کند

این مقام وزارت بهداشت فرانسه با بیان این که ماسک‌ها کالایی ارزشمند هستند و به طور مرتب سرقت‌ها و سوء‌استفاده‌ها در این زمینه را محکوم می‌کند معتقد است پوشیدن ماسک و دستکش در خیابان چندان کمکی نمی کند.

سالمون تاکید کرد من خواهان بسیج عمومی در مقابل این ویروس هستم. او افزود: در صورت رعایت نکردن اقدام‌های پیشگیرانه می توانیم خیلی سریع یک بیمارستان را اشباع کنیم. به هر اندازه که تعداد بیماران بیشتر شود موارد جدی تر نیز وجود خواهد داشت.

تشکیل شورای دفاع فرانسه

در این چارچوب روزنامه «لیبراسیون» فرانسه هم نوشت: در حالی که «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه شامگاه یکشنبه خبر از تشکیل شورای علمی سپس نشست مشورتی با رهبران احزاب سیاسی در ابتدای هفته داده بود، کاخ الیزه صبح دوشنبه اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه یک ناهار کاری در قالب شورای دفاع خواهد داشت. این امر می‌تواند منجر به اقدام‌های جدیدی برای مقابله با کرونا شود.

انتظار می رود مکرون در مورد اقدام‌های بعدی برای رسیدگی به وضعیت اپیدمی کرونا تصمیماتی اتخاذ کند.

مکرون همچنین قرار است پیش از این نشست، با رئیس کمیسیون اروپا، صدراعظم آلمان و رئیس شورای اروپا در مورد کنترل‌های تقویت شده احتمالی در مرزهای اروپا گفت و گو کند.

آلمان صبح امروز کنترل مرزهای خود با پنج کشور از جمله فرانسه را آغاز کرد. بر اساس این محدودیت، پلیس تنها حمل و نقل کالا و کارگران مرزی را مجاز دانسته و به آنها دستور داده شده دیگر مسافران را هم برگردانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.