روزنامه «الشروق» تونس، امروز دوشنبه به نقل از یک منبع پزشکی هشدار داد که قاره آفریقا احتمالا بعد از چین و اروپا، کانون شیوع ویروس کرونا باشد.

این منبع پزشکی به الشروق گفته که «این مسئله شش ماه آینده را، شش ماه خیلی سخت برای تونسی‌ها قرار خواهد داد».

الشروق در ادامه به سخن تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد که گفته اروپا الان به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

در همین ارتباط، کمیسیون دفاع و امنیت» در پارلمان تونس، امروز دوشنبه از دولت خواست تا در سایه «اخبار فاجعه‌بار در کشورهای نزدیک اروپایی» به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور را کامل مسدود کند.

هم‌اکنون آمار کرونا در جهان به این شکل است که ۱۷۴.۱۳۴ نفر مبتلا شده و ۶.۶۸۴ نفر جان‌باخته و ۷۷.۸۶۵ بهبودیافته‌اند. در هلند ۲۴ نفر جان باخته و و مبتلایان به ۱۴۲۳ نفر افزایش یافته است.

ایتالیا وخیم‌ترین وضعیت را در اروپا دارد به طوری که روزنامه «دیلی تلگراف» در پی تشدید شیوع کرونا در این کشور نوشت، مقام‌های ایتالیایی در صدد هستند از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه برای مبتلایان بالای ۸۰ سال امتناع ورزند و به نوعی آنها را به حال خود رها کنند.

در حالی دولت ایتالیا در صدد نادیده گرفتن مبتلایان بالای هشتاد سال است که در بعد از چین دومین کشوری است که بیشترین مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارد و روز یکشنبه ۳۶۸ نفر به قربانیان این ویروس ناشناخته اضافه شدند که این بیشترین میزان تلفان از زمان شروع شیوع این ویروس در این کشور اروپایی در تاریخ ۲۰ فوریه (اول اسفندماه) تاکنون بوده است.

در مقایسه با روز شنبه هفته جاری، میزان تلفات با افزایش بیش از ۲۵ درصد به یکهزار و ۸۰۹ نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان نیز با افزایش ۱۷ درصدی به ۲۴ هزار و ۷۴۷ نفر ریسد. طبق آمار و ارقام گزارش شده، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در ایتالیا حدود ۷.۳ درصد است که این بیشترین میزان تلفات در مقایسه با کشورهای دیگر به حساب می‌آید.

تا روز یک شنبه، ویروس کرونا در ۱۳۹ کشور جهان گزارش شده است که بیشترین موارد در ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان، فرانسه، سوئیس، ژاپن، انگلیس و نروژ است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.