«راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران در پیامی ویدیویی فرارسیدن سال نو شمسی را تبریک گفت.

وی در این پیام عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن پایان سال شمسی و امید داشتن به سال جدید، بی توجهی به دشوارهایی که ایران با آن مواجه است، امکانپذیر نیست. 

سفیر بریتانیا افزود: در جایی که کار ما درباره امنیت در منطقه، پایبندی به برجام و ارتباط تجاری ایران با بریتانیا ادامه دارد، همچنان همه جهان تحت فشار شدید ویروس کووید-۱۹ هستند. ایران یکی از کشورهایی است که مرکز گسترش این بیماری است. همین طور که شمار مبتلایان بالا می‌رود، مردم بسیار نگران هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد مبتلایی که دوستان و آشنایان من می‌شناسند نیز رو به افزایش است. پزشکان، پرستاران و دست اندرکاران بهداشت و درمان ایران، همگی ماهرانه در تلاش هستند. 

سفیر بریتانیا گفت: ایران نیز ممکن است در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مانند بعضی کشورهای دیگر دچار کمبود باشد، به همین دلیل بریتانیا، فرانسه و آلمان بسته کمکی شامل تجهیزات پزشکی و مبلغی تا سقف پنج میلیون یورو را به ایران فرستادند.

راب مک ایر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نوروز در بین ایرانیان، تاثیری که شیوع این ویروس بر تدارک جشن سال نو گذاشته، بسیار ناراحت کننده است.  

وی افزود: نوروز زمان برگزاری جشن و برپایی آداب و رسوم و شادی است و امسال متاسفانه به دلیل خانه ماندن متفاوت خواهد بود؛  با این حال مطمئنم ایرانیان در این شرایط از یکدیگر حمایت می‌کنند تا با آن مقابله شود. در حالی که به پایان سال ۱۳۹۸ نزدیک می‌شویم، برای همه سالی خوب همراه با صلح، شادی و آرامش آرزو دارم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.