به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، ایالات متحده آمریکا بزرگترین رزمایش انتقال نیروهای خود به اروپا از ۲۵ سال گذشته را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف می کند.

 

به نوشته این روزنامه آلمانی این رزمایش موسوم به «Defender Europe ۲۰“ به رهبری آمریکا به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز دوشنبه در برلین این خبر را اعلام کرده و گفت: تا آنجا که من می دانم این تصمیم از طرف آمریکایی ها گرفته شده که این رزمایش را حالا به شکلی منظم پایان دهند.

به گفته وی تا کنون حدود ۵۵۰۰ سرباز آمریکایی برای این رزمایش به آلمان وارد شده بودند. کشتی هایی که در مسیر آلمان در حرکت بودند تغییر جهت داده اند. همچنین همه قسمت های فعال این رزمایش هم از طرف آلمان لغو شده است. ارتش آلمان حالا مشغول حمایت های لجستیکی برای بازگرداندن منظم نیروهای آمریکایی است.

این رزمایش به عنوان بزرگترین مانور انتقال نیروهای آمریکایی به اروپا در ۲۵ سال گذشته مطرح بود.

ارتش آلمان هم چند روز پیش به‌عنوان یکی از سازمان‌دهندگان بزرگترین رزمایش انتقال سربازان آمریکایی به اروپا موسوم به "DEFENDER ۲۰۲۰" اعلام کرد که به‌علت شیوع کرونا در این رزمایش شرکت نمی‌کند. این رزمایش برای انتقال سربازان آمریکایی به اروپا انجام شده است. هدف اصلی این رزمایش توانایی ارتش آمریکا برای انتقال نیروهای زمینی از پایگاه‌های آمریکا به بنادر سواحل شرقی این کشور و سپس بندرگاه‌های اروپاست.

 

در این مانور مشترک بزرگ که قرار بود در آلمان، لهستان و کشورهای بالتیک برگزار شود مقرر بود حدود ۱۸ کشور عضو ناتو با ۳۷ هزار نیرو مشارکت کنند. آمریکا قرار بود دراین رزمایش بیش از ۲۰ هزار نیرو به اروپا بفرستد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.